ustwo games | Monument Valley 2

ustwo games, monument valley, video igra, majka, majčinstvo

Odlična vest za sve fanove popularne igre za mobilne uređaje Monument Valley – ustwo games studio iz Londona, lansirao je novu verziju igre Monument Valley II.

Potpuno nova priča i ovoga puta kao protagoniste ima lik ženskog pola. U fokusu igrice je majka koju prati njeno dete, smešteni unutar prepoznatljivog univerzuma Doline spomenika (Monument Valley). Osnivači se nadaju da će svi stari fanovi, kao i oni novi sa jednakim uživanjem prelaziti nivoe i rešavati zagonetke.

 

Prva verzija igre kao glavnu junakinju imala je prinzecu Idu bez lica, čija je misija bila da u zamišljenom svetu geometrije ostvari misiju sakupljanja svetih objekata kako bi ih vratila na njihovo pravo mesto.

Igra je vrlo brzo postala veoma popularna, pa je tokom 3 godine postojanja preuzeta više od 30 miliona puta, nagrađena brojnim priznanjima za audio, interakciju i dizajn, a 2014. godine je imenovana je Apple igricom godine za iPad uređaje.

monument-valley-ustwo-design

Iako su njeni osnivači više puta tvrdili da nikada neće doći do nastavka igre, ona je pre nekoliko nedelja najavljena u okviru Apple WWDC događaja u Kaliforniji.

Glavni akteri Monument Valley II igrice jesu majka i njeno dete, koje započinju putovanje kroz magičnu arhitekturu, istražujući iluzorne putanje i predivne zagonetke, otkrivajući pritom tajne Svete Geometrije.

monument-valley-ustwo-design

Nastavak igre i dalje pruža prepoznatljivu atmosferu, poput geometrije prvih nivoa koji su gotovo identični onim iz prve verzije. Novi narativ igrice jeste ono što pravi veliku razliku, ne samo u odnosu na prethodnu verziju, već i u odnosu na ostale igrice na tržištu.

“Majke su retko kada zvede večeri u video igricama” rekao je Den Grej (dan Gray) generalni menadžer ustwo games studija. “Čak i kada su prisutne, one su obično prikazane kao ranjiva bića koja treba zaštititi. Postoji jako puno priča o očevima – veliki militantni čova koji gubi svoju ćerku i koji odlazi u potragu za njom, tokom koje mora da se bori kako bi je izbavio – ali nikada nemamo obrnutu situaciju.”

monument-valley-ustwo-design

Monument Valley II uvodi karakter Ro, još jedne flautiskinje bez lica, čiju prošlost ne poznajemo, osim njenog majčinstva. Njeno dete, takođe bez lica, ali i bez imena, prati Ro na njenim avanturama. Po navodima Dena, bezimenom detetu se može pripisati bilo koji pol, isto kao što je poistovećivanje bilo moguće i sa princezom Idom, bez obzira na lični pol, što doprinosi većoj identifikaciji sa narativom igrice. Ovakva dvosmislena i nejasna podela uloga, predstavlja želju autora da putem odnosa majka-dete prikaže i bilo koji drugi odnos prijatelja, mentora i učenika i sl. Razvoj ovog odnosa tokom prelaska nivoa jeste upravo ono što igrici daje svežinu novog i drugačijeg iskustva.

monument-valley-ustwo-design

U razgovoru za WeTransfer, koji je ponudio besplatno preuzimanje nekoliko prikaza iz nove igrice, Dan takođe opisuje tri nivoa fanova Monument Valley igre koje su prepoznali: prva grupa voli M. Vallet kao jednostavnu audiovizuelnu igračku; drugu zanima cilj igrice, oni su ušli u zakonitosti igrice i prate princezu tokom njenih avantura; treća grupa prepoznaje umetnost arhitekture prikazane unutar igrice, odnosno njenih citata koji su u vezi sa realnom istorijom ljudske civilizacije. Njima je zapravo toliko stalo do izvora te scenografije, da ih pretražuju na internetu i iznose hipoteze o njihovom značenju. Dvosmislena arhitektura igrice je nešto što ih očarava, a njihove lične interpretacije vrlo rado dele sa drugim ljudima u običnom i internet okruženju.

monument-valley-ustwo-design

Sve slike © ustwo games

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services