Promocija knjige "Crveno svjetlo" Davora Konjikušića

Promocija knjige "Crveno svjetlo" Davora Konjikušića

Promocija knjige "Crveno svjetlo - Jugoslavenska partizanska fotografija i društveni pokret 1941. - 1945." autora Davora Konjikušića u izdanju Rosa-Luxemburg-Stiftunga i Kolektora - Centar za vizuelne umetnosti, održaće se u četvrtrak, 4. aprila u 19 časova u Hrvatskom novinarskom društvu (Perkovčeva 2) u Zagrebu.

 

 

 

Na promociji će govoriti dr.sc. Sanja Horvatinčić (Institut za istoriju umetnosti), prof.dr.sc. Hrvoje Klasić (Filozofski fakultet), Vesna Vuković (BLOK - Lokalna baza za osvežavanje kulture) i autor knjige Davor Konjikušić, a moderator diskusije je novinar i kritičar Boris Postnikov.


Omladinska delegacija Druge proleterske divizije za Prvi kongres USAOJ-a na putu Livno – Glamoč 22. decembra 1942. godine. Prvi red zdesna na levo: Boško Buha, drugi red: Pavle Bojčević, treći red: Dragica Đurašević, Grozdana-Zina Belić Penezić, Zaga Stojilović, četvrti red Jurica Ribar, Stana Tomašević. Autor nepoznat. Muzej Jugoslavije III-11983
 
 

Crveno svjetlo sveobuhvatna je fotografska studija na 400 stranica s preko pet stotina ilustracija u kojima se analizira fenomen partizanske fotografije u periodu od 1941.-1945. godine, odnosno njena društvena, propagandna, agitacijska i na kraju umetnička funkcija. 


Izbeglice iz Istočne Bosne. Autor nepoznat. Istorijski muzej Bosne i Hercegovine FNOM 1994


Motiv partizanske fotografije bio je da se uz oružanu borbu dobije i ona na reprezentacijskom nivou. Međutim, partizanska fotografija upravo zbog svoje tehničke i produkcijske limitiranosti ne postaje puko sredstvo propagande nego i umetničko sredstvo nadolazeće budućnosti. Nije li i Walter Benjamin upravo u osvit Drugog svetskog rata slavio mehaničku reprodukciju fotografije naglašavajući njenu moć "za formulisanje revolucionarnih zahteva umetničke publike". Nije li se upravo u partizanskoj fotografiji izgubila razlika između autora i publike i ostvarila ideja umetničke avangarde? Nije li se u samom partizanskom pokretu promenio dotadašnji odnos te iste publike spram umetnosti? U ovoj ćemo knjizi pokazati da zapravo jeste, jer fotografija je zbog svojih tehničkih svojstava upravo u partizanskom pokretu postala važan revolucionarni medij, kao što će to postati film u posleratnim godinama. U širem smislu, kao deo partizanske umetnosti, i fotografija ima revolucionarnu namenu transformacije društva u revoluciji koja je bila istovremeno i politička i socijalna i kulturna. - Iz uvoda


Ulazak Jugoslovenske armije u Zagreb, 8. maja 1945. Muzej Jugoslavije 

 


Partizanka u Supetru. 1943. Otkupljeno od Mikelija Ćoćija

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text