Odabrani finalisti Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za 2019. godinu

Odabrani finalisti Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za 2019. godinu

Finalisti Nagrade "Dimitrije Bašičević Mangelos" za 2018. godinu su: Nina Galić, Jelena Pantelić, Katarina Petrović, Darko Vukić, Julija Zaharijević.

        

 

 

 

Ovogodišnji žiri u sastavu: Katarina Kostandinović (istoričarka umetnosti i kustoskinja, Kulturni centar Beograd), Stevan Vuković (teoretičar umetnosti, Beograd), Dušan Savić (freelance kustos, Beograd), Sandra Bradvić (istoričarka umetnosti, Cirih/Sarajevo i osnivačica Udruženja Sklop, Sarajevo), Nadežda Kirćanski (umetnica i prošlogodišnja dobitnica Nagrade) odabrao je 5 finalista i finalistkinja. To su (prema abecednom redu):

1. Nina Galić
2. Jelena Pantelić
3. Katarina Petrović
4. Darko Vukić
5. Julija Zaharijević

Ovogodišnji  žiri je u razmatranju za finalnu selekciju nagrade diskutovao i prijave sledećih umetnika/ca (prema abecednom redu): Žarko Aleksić, Gorana Bačevac, Sara Kostić, Nemanja Milenković, Andrea Palašti.

Drugi krug žiriranja i intervjui sa finalistkinjama i finalistima biće obavljeni 5.7. 2019. godine, a ime dobitnika ili dobitnice žiri će saopštiti na otvaranju finalne izložbe u galeriji Remont.

U saradnji sa Residency Unlimited (Njujork) i uz podršku Trust for Mutual Understanding (Njujork), Nagrada "Dimitrije Bašičević Mangelos" se organizuje i dodeljuje godišnje, pojedincu ili pojedinki, u vidu studijskog rezidencijalnog boravka u Njujorku, u trajanju od 8 nedelja. Nagrada, koja nosi ime značajnog umetnika, rodonačelnika konceptualne umetničke prakse i istoričara umetnosti sa prostora bivše Jugoslavije, Dimitrija Bašičevića Mangelosa, ove godine će biti dodeljena osamnaesti put.

NINA GALIĆ

Nina Galić (1987, Kraljevo) završila master studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na odseku za vajarstvo 2011. godine. Nina je bila stipendista Fonda za mlade talente 2010/2011 godine. Godine  2012. Primljena je u članstvo Udruženja likovnih umetnika Srbije i iste dobila status samostalnog umetnika. Samostalne izložbe održala u Kontakt Galeriji SKC Kragujevac (2017), Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda (2016), Galeriji Remont u Beogradu (2015.) i Galeriji Beogradske tvrđave, Gornji grad – Stambol kapija (2011). Učestvovala na više grupnih izložbi, likovnih kolonija i radionica u Srbiji i inostranstvu, među kojima i izložba stipendista 23. internacionalnog studio programa ACC Galerije i grada Vajmara, Nemačka, “Romance mit der Revolution” (2018) i grupna izložba u sklopu radionice „Tropical Lab“ na Lasalle College of Fine Arts u Institute of Contemporary Art Gallery u Singapuru, „Masac - masac“  (2011). Polazeći od objekta kao minimizirane disciplinarne arhitekture, kreira objekte koji definišići subjekte, intuitivno pretpostavljaju savremene fenomene kapitalističkih oblika proizvodnje kulture, antagonističkih oblika ekonomija i reprodukcije klasnih odnosa moći. Njen rad uključuje objekte, skulpture, prostorne instalacije i intervencije.

JELENA PANTELIĆ

Jelena Pantelić (1992, Beograd) završila je osnovne studije na vajarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Trenutno je na završnoj godini master akademskih studija istog fakulteta, a u okviru istog programa je kao stipendista Francuske vlade provela semestar u Nacionalnoj školi lepih umetnosti u Parizu. U fokusu Jelenine umetničke prakse su autobiografski narativi oblikovani kroz svakodnevne interakcije i kroz odnos sa predmetima za svakodnevnu upotrebu. Baveći se suptilnim detaljima iz sopstvenog iskustva, Jelenin rad donosi specifičnu interpretaciju ljudskog ponašanja nudeći nam tako širu sliku društvenog konteksta u kom deluje. Jelenina umetnička praksa podrazumeva disciplinovanu metodologiju čiji su rezultati fetišizovani objekti odnosno procesi. Koristi skulpturu i video kao glavne medije vizuelnog izražavanja. Dobitnica je nagrade „Sreten Stojanović“ za dostignuće u skulpturi za 2018. godinu. Jelena trenutno priprema samostalnu izložbu u umetničkom prostoru U10, a do sada je izlagala na grupnim izložbama u Srbiji i inostranstvu.

KATARINA PETROVIĆ

Katarina Petrović (1986, Niš) je umetnica i istraživačica čiji su rad i stvaralaštvo smešteni u sferu u kojoj se prepliću umetnosti, nauka i humanističke nauke. Njeno istraživanje se fokusira na kosmogoniju, proces stvaranja i pojam generativnosti, a u svom radu koristi medije kao što su tekst, jezik, zvuk i kod. Završila je master studije na ArtScience departmanu Kraljevskog konzervatorijuma i Kraljevske akademije umetnosti u Hagu, kao i osnovne i master studije na Fakultetu likovnih umetnosti, Univerziteta umetnosti u Beogradu, na odseku slikarstvo. Kao stipendista francuske vlade pohađala je i École Nationale Supérieure des Beaux-Arts u Parizu. Ko-inicijator je ArtScience Forum platforme, podkasta i umetničkog/medijskog projekta Femkanje i članica je Trixie The Hague kolektiva, Stroom Den Haag i ULUSa. Od 2014. do 2016. bila je član RePlay ansambla za elektro-akustičnu improv muziku u Hagu. Izlagala je na samostalnim i grupnim izložbama u Beogradu (U10, Magacin, festival art+science), Arnehmu (festival Oddstream), Hagu (izložba Kraljevske akademije umetnosti ), Milanu (Salone del Mobile), Roterdamu (Test Lab: Summer Sessions Homecoming u V2_ Lab for unstable media), Ljubljani (Festival Sonica i međunarodna konferencija i izložba Zemlja bez ljudi II u galeriji Kapelica). Recentna održana predavanja i prezentacije uključuju: art +science:makers konferenciju u Beogradu, seminar Politike prostora na Norveškoj pozorišnoj akademiji u Fredrikstadu i Evropski naučni planetarni kongres u Nantu. Katarinin rad je nominovan je za Emotional Synthesis nagradu FutureDome u Milanu prošle godine i nagradu Master ArtScience, Kraljevske akademije umetnosti u Hagu. Trenutno radi kao istraživačica u Centru za transdisciplinarna istraživanja Leo Apostel u Briselu.

DARKO VUKIĆ



Darko Vukić (1992, Ivanjica) diplomirao na slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu (2016), gde je trenutno na postdiplomskim studijama. Član je Centra za istraživačku praksu (The New Centre for Research & Practice). Izlagao više puta grupno i samostalno, radove predstavljao i na festivalima u zemlji i inostranstvu. Žiriran za Perspektive 15 kao jedan od najperspektivnijih mladih umetnika u organizaciji Šok Zadruge u Novom Sadu (2016), dobitnik nagrade za crtež Fakulteta likovnih umetnosti (2013). Gostujući predavač na kursu Facing the Art (2019), FUD UJEP, Usti nad Labem, Češka Republika, univerzitet u čijoj kolekciji se nalazi i njegov rad. Kustos Prosthetic paviljona za The Wrong-digitalno bijenale umetnosti, treće i četvrto izdanje (2019/20). Objavljuje tekstove i vizuelne intervencije u časopisima za umetnost i arhitekturu kao što su Zent (Nova Iskra) i 303 (tristotrojka, Zagreb, Sarajevo, Novi Sad), kao i POSTblank (Mad Gleam Press, Njujork).

JULIJA ZAHARIJEVIĆ

Julija Zaharijević (1991, Beograd) je umetnica čiji se rad bavi brzom cirkulacijom slika u globalizovanom društvu i posledicama koje takvo stanje ima na sfere privatnog i političkog. Nakon završenih studija slikarstva u Beogradu, Julija je provela  jedan semestar u Parizu, a od 2014. godine studira na Akademie der bildenden Künste u Beču. Izlagala je na samostalnoj (Bounce – Muhry, Hamburg, 2018) i na brojnim grupnim izložbama (Nome d’us – Shore, Beč, 2019; Mundane – Eugster || Beograd, 2019; You’re a Giant – Voždovačka galerija, Beograd, 2018; ferry tales, St. Johann ferry “Ueli”, Bazel, 2017; You’ve Seen Me Before I, Between Appropriation and Déjà-vu, mumok kino, Beč, 2015; itd.) Od 2016. godine zajedno sa kolegama umetnicima vodi nekomercijalni izložbeni prostor Gärtnergasse u Beču. Živi i radi u Beču.
 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services