Morpha 2.0

Morpha 2.0 Chair Stolica

Stolica Morpha nastala je kao rezultat saradnje industrijske dizajnerke Fione Sinđelić Stefanović i Denisa Lea Hegića, kustosa i menadžera u kulturi.

 

 

 

 

 

Fiona i Dejan su se upoznali pre nekoliko godina na Mikser festivalu u Beogradu, u okviru projekta Black Box, kustosa Marka Lađušića. Njihov prvi zajednički poduhvat bio je projekat za Kabbalah Centre u Berlinu na kojem je Denis radio kao arhitekta berlinskog studija GRAFT, dok je Fiona dizajnirala i producirala nameštaj, odnosno prvu verziju stolice Morpha. 2015. godine, 150 primeraka njene stolice producirano je za potrebe amfiteatra ovog sakralnog objekta u nemačkoj prestonici.



Sledeći projekat, za koji je 2017. godine razvila 2.0 verziju Morpha stolice u saradnji sa firmom Artisan, je projekat Muzeja URBAN NATION, prvog muzeju na svetu posvećenom uličnoj umetnosti, koji se takođe nalazi u Berlinu.

Prvih 50 stolica proizvedeno je za potrebe ovog muzeja, koji je zvanično otvoren 16. septembra 2017. godine. Morpha stolice su jedini pomerljivi komad nameštaja u muzeju. Arhitektonski projekat muzeja potpisuje poznati studio GRAFT iz Berlina, a Denis Leo Hegić je radio kao glavni arhitekta na projektu.

Berlin je pored New York-a jedan od najvažnijih epicentara urbane umetnosti u svetu. Termin “urbana umetnost” podrazumeva različite oblike umetničkog izražavanja u javnom prostoru, koje srećemo u poslednje 4 decenije. Dakle, od grafita kao originalne DNK ovog globalnog pokreta, pa sve do muralizma, prostornih instalacija, urbanog stila i muzike... “Street art” je najbrže rastući i najdemokratskiji oblik savremene umetnosti, koji društvena dešavanja prenosi u real-time-u na betonska “platna” gradova širom sveta.
Zadatak URBAN NATION Muzeja bio je da uhvati i odrazi taj “Zeitgeist”, ali i da arhivira razvoj urbane umetnosti i stvori infrastrukturu, ne samo za izložbe dostupne široj javnosti, nego i za akademski rad i podršku samim umetnicima. Šta ovu instituciju čini možda zanimljivijom od ostalih muzeja, jeste upravo taj konflikt koji naizgled postoji, a on glasi: Kako napraviti zgradu, odnosno enterijer, za promovisanje i izlaganje umetnosti, koja se u principu dešava na ulici?

Arhitektonski koncept studija GRAFT je upravo taj konflikt preneo u samu srž muzejskog dizajna i rezultat je objekat u kojem su granice između spoljašnjeg i unutrašnjeg prostora vrlo fluidne. Ulica se bukvalno “uliva” u Muzej, pomoću materijala za pod koji ostaje asfalt, a “curtain wall” fasada na spoljašnoj površini zgrade se koristi kao izložbeni zid, koji unutrašnji život muzeja pretvara u javni. U projektovanju i dizajniranju samog enterijera korišćeno je mnoštvo trikova iz street art-a, kao što su optičke varke, različite percepcije u perspektivi i amorfne tehnike. Tako je nastao iznenađujući enterijer koji sadrži i veoma prostrane prostorije potrebne za ekspoziciju velikih formata, ali i sekvence manjih prostora koji dozvoljavaju privatniji doživljaj umetnosti.

Posebna karakteristika stolica i generalno nameštaja za sedenje u izložbenim prostorima jeste ta, da je to jedini trenutak gde se posetioci i fizički “spajaju” sa enterijerom. Momenat, u kojem i telesno postajemo deo izložbe.

Izazov je dakle stvoriti komad koji će istovremeno biti elegantan i prijemčiv, ali koji mora biti nenametljiv i ne sme odvlačiti pažnju od eksponata, koji naravno ostaju predmeti fokusa i “zvezde” u prostoru.

Morpha 1.0 je već bila deo sakralnog prostora Kabbalah Centre, pa je razvoj “dvojke” za potrebe “hrama urbane umetnosti” bio sasvim logičan naredni korak.

Ova verzija razvijena je i producirana od strane vodeće regionalne firme Artisan, poznatoj po tome da veoma uspešno ideje i skice dizajnera prevodi u jedinstvene komade nameštaja od punog drveta, najfinije prirodne završne obrade.

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text