
Razgovor i panel diskusija sa Slavkom Timotijevićem pod nazivom "Fotografski dokument posle konceptualne umetnosti" biće održani u utorak, 22. novembra od 19 časova u galeriji Menjačnica Goethe instituta u Beogradu (Knez Mihailova 50).
Moderatori: Ivan Petrović i Mihailo Vasiljević
Razgovor i otvorena panel diskusija sa istoričarom umetnosti Slavkom Timotijevićem biće usmereni na pitanje fotografskog dokumenta, odnosno višeslojnog odnosa dokumenta i umetnosti u kontekstu fotografije.
Rad „Srećne galerije“ beogradskog Studentskog kulturnog centra u velikoj meri bio je obeležen izložbama fotografija. Ove izložbe često su bile primeri post-konceptualne upotrebe fotografije od strane umetnika koji su u ovom mediju pored očiglednog ilustrativnog potencijala prepoznali i druge mogućnosti. Kao urednik programa „Srećne galerije“ tokom sedamdesetih i osamdesetih godina Slavko Timotijević imao je gotovo jedinstvenu poziciju kustosa čije su ideje o fotografiji koincidirale sa globalnim kretanjima u ovom polju.
Tokom razgovora, pored problema dokumentarnosti, biće postavljena i pitanja u vezi sa društvenim okolnostima, foto-klupskim amaterizmom, foto-umetničkim nasleđem i opštim problemom prepoznavanja fotografije u kontekstu umetnosti u Srbiji.
Slavko Timotijević (Brzohode, 1949). Diplomirao je 1974. godine na Katedri za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu. Od 1971. do 1974. bio je član „Ekipe za akciju i anonimnu atrakciju“ (A3) i asistent u novoosnovanoj galeriji Studentskog kulturnog centra u Beogradu. Od 1974. do 1998. godine urednik je „Srećne galerije“ u Studentskom kulturnom centru u Beogradu. Autor je i glavni urednik časopisa za savremenu umetnost „Beorama“, koji je pokrenuo 1985. godine, i „Art fama“ (2007–2013). Jedan je od selektora na izložbi „150 godina fotografije kod Srba“ (1991) i umetnički direktor 4. Bijenala mladih u Vršcu (2000). Direktor Studentskog kulturnog centra u Beogradu bio je od 2000. do 2005. Osnovao je „Muzej u senci“ 2008. godine.
Kao kritičar i teoretičar, objavlјivao je tekstove u gotovo svim važnijim jugoslovenskim časopisima, magazinima i novinama. Objavio je knjige: Tomislav Peternek – fotografije; Dražen Kalenić – fotografije; Kolekcija Vukmanović; Monografija Cvetković; monografija grupe DEI LEČI (inicijalni performans) i uredio knjigu fotografija 9. mart 1991.