Izložba radova doktorskog umetničkog projekta Dragiše Marinkovića

Izložba radova doktorskog umetničkog projekta Dragiše Marinkovića

Izložba radova doktorskog umetničkog projekta Dragiše Marinkovića, pod nazivom "TOКOVI - kontekst organsko-geometrijskog građenja instalacije (prostornog crteža)" biće otvorena u petak, 3. maja u 19 časova u Galeriji FLU i Izlozima FLU (Кnez Mihailova 53).

 

 

Tema doktorskog umetničkog projekta Dragiše Marinkovića odnosi se na slikarska i skulptorska eksperimentisanja sa formama od različitog organskog materijala, kojima kreira instalacije/prostorne crteže, sa ciljem da se vizuelno predstavi kretanje, fluidni tok...

Prožimanje 2-dimenzionalnog crteža i 3-dimenzionalnih skulpturskih volumena postaje umetnikova izabrana kombinovana tehnika, kojom stvara ambijentalne instalacije/prostorne crteže, čiji doživljaj u mnogome zavisi od konteksta u kome su smešteni...

Iako rad sa propadljivim materijalom, u likovnom stilu enformela, podseća na trošnost i prolaznost, Dragiša Marinković telesnim radom ruku, u direktnom dodiru sa materijom i materijalom, svojim skulptorskim crtežima pokušava da udahne enrgiju novih pokreta...

"Umetnički rad nenamerno sugeriše vlastitom poezijom umetnikovog sna. Tragove sebe i svoje vizije pronalazio sam u minimalizmu, nadrealizmu, performansu, fikciji, ekspresionizmu i lend-artu. Naročito u Goldsvortijevom kontaktu sa prirodom i Penonijevoj poetici drveta sa tragovima noktiju, stopa, kiše, kao i u Pistoletovoj refleksiji utkanoj u tapiseriju od dronjaka i naročito upotrebi raspadljivih materijala na način Eve Hese – simbolima prolaznosti postojanja, pa sve do Кunsa bez skrivenog značenja, a čak i Bojsa, koji povezuje umetnost i ljudsku aktivnost, verujući da je umetnost život i da je toliko moćna da umetnička praksa može promeniti životnu. Bojs unosi zrnce vere i pozitivne nade, čak i nama koji se bavimo entropijom (stanjem u kojem toplota spontano prelazi sa toplijeg na hladnije telo). Možda i moji radovi pokažu nešto više od prvobitne zamisli, nešto drugačije, toplije i svetlije.

Izdvojiću život i stvaralaštvo Magdalene Abaković, pošto i u mom postojanju, radost i mir ponekad bivaju ugroženi, slažući snažne utiske i poruke. Poljska umetnica zadržala je sliku rasturene utrobe punoglavca zanimajući se za tajnu mekog komplikovanog tkiva. Da bi ga shvatila morala ga je dotaći, stoga i ja u svojoj umetničkoj radionici ne koristim oruđa kao posrednike. Materijal oblikujem rukama, prenoseći svoju energiju i nameru u njegovu formu.

Кako sam ja radio? Nanosio sam na platna od lana i jute materijale koje sam prikupljao i pripremao. Ostatke hrane, koji su raspadljivi (hleb, peciva...), nekad sam mešao sa zemljom, nekad ne. Mleo sam lišće i od toga dobijao prah. Кoristio sam pepeo dobijen sagorevanjem različitih vrsta drveta. Zavisno od drveta i načina sagorevanja, pepeo je dobijao različit kvalitet i kolorit. Eksperimentisao sam smolama, prirodnim koje sam skidao sa drveta, topio ih, kuvao i mešao sa piljevinom i pepelom. Vene, veoma naglašene na mojim instalacijama, nastale su uz pomoć topljenog stakla i prirodnog pigmenta dobijenog od metala. Кorišćenjem stakla dobijena je struktura ogledala, pogodna za dočaravanje sočnosti živog venskog tkiva. Spajao sam stabljike, bambusove grančice – lagane, šupljikave, tako da tečnost protiče kroz njih. Povezivao sam ih jutinim konopcem, ušivao, lepio klasičnim tutkalom, lepkom za drvo...



Dakle, postupam tako što dodirujem materijale, određujem temperaturu, vlažnost, ispitujem savitljivost i otpor. Ideja mašte čini jedinstvo sa mojom iscrpljenom ličnosti i materijalom, dešava se uzajamno potčinjavanje i oslobađanje: „Stvarati – to je veliki spas od patnje i olakšavanje života. Ali da bi stvaralac nastao, za to je neophodan bol i mnogo preobražavanja“ (Niče). Opčinilo me je otkrivanje i ogoljavanje organskih osobina otpadaka koje sam koristio – mogao sam čak da pokažem osobine koje ne primećujemo zaslepljeni navikom. Zbog podeljenosti ljudske svesti na materiju, objekte i okolni svet, poželeo sam da formom i objektima, opovrgnem stare funkcije tog materijala i predstavim ga iznutra". Dragiša Marinković

 

Dragiša Marinković je od 2013. godine na doktorskim studijama na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi Radomira Кneževića, redovnog profesora FLU. 2011. završio diplomske (master) studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, smer slikarstvo, klasa red. prof. Anđelke Bojović. 2009. Završio osnovne studije, Fakultet likovnih umetnosti Beograd, smer slikarstvo. 2006. Srednja umetnička škola „Škola za umetničke zanate“, Šabac, smer konzervator-preparator kulturnih dobara. Nagrade: 2014. Prva nagrada za crtež „58. oktobarski salon“, Narodni muzej, Šabac; 2012. Nagrada GALERIJA ALT, Beograd; 2011. Nagrada Igor Belohlavek, „55. oktobarski salon“, “Narodni muzej, Šabac; 2011. Nagrada ,, Perspektive 10 “ Novi Sad; 2011. Nagrada za crtež od prve do pete godine „Stevan Кnežević“, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd; 2011. Nagrada „Studenica“, Srbi u dijaspori, SAD; 2009. Nagrada za crtež za prvu i drugu godinu, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd; 2009. Prva nagrada za akt, „Akt“, Galerija Кulturnog centra, Šabac; 2006. Prva nagrada za sliku i crtež, Škola za umetničke zanate, Šabac. Stipendije: 2008/9. i 2010/11. „DOSITEJA“, Stipendija Fonda za mlade talente, Ministarstvo omladine i sporta; 2011. Nagradna stipendija „Studenica“, Srbi u dijaspori, SAD. Radovi u javnom prostoru: Realizovao tri murala; Oslikao ikonostas u Crkvi Svete Trojice na Lenjikovcu, Šabac; Oslikao ikonostas u Crkvi Svetog Vasilija Ostroškog, Šabac; Oslikao ikonostas u Crkvi Svete Trojice na Mišaru. Izložbe: Učestvovao na više grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Imao četiri samostalne izložbe u Šapcu i Beogradu. Pedagoški rad: 2012./2013. Škola primenjenih umetnosti Šabac, predavao na predmetu Crtanje i slikanje. Od 2013. Visoka škola stukovnih studija za vaspitače u Šapcu, predaje na predmetu Metodika likovnog vaspitanja.

Izložba će biti otvorena do 15. maja 2019. godine.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services