Izložba i promocija knjige crteža "Jednominutni tango" Gorana Dimića

Jednominutni tango – Goran Dimić

Izložba i promocija knjige crteža "Jednominutni tango", autora Gorana Dimića održavaju se u četvrtak 11. oktobra od 20 časova u Galeriji SKC u Kragujevcu.

 

O radovima i knjizi govoriće Vidosav Stevanović, književnik. 


 

LJUBAVNI CRTEŽI

Svoj likovni dar Goran Dimić je obilato koristio radeći u advertajzing agencijama, a kao grafički dizajner je, sigurno, ostavio značajan trag, najpre u Beogradu, a zatim i u Budimpešti, u koju se preselio devedesetih godina dvadesetog veka i gde je učestvovao u marketinškom oblikovanju mađarske postkomunističke scene.
Ovo je važno pomenuti iz više razloga; u prvom redu, da bi se istakao svedeni likovni jezik u definisanju forme kao nosica poruke. U propagandnoj industriji posebno uspešnima smatraju se radovi koji, iako žanrovski određeni, uspostavljaju originalno i novo likovno čitanje i samosvojnu estetiku. Nije mali broj plakata Gorana Dimića o kojima se može govoriti na ovaj način. Međutim, tema ovog teksta nije još jedna uspešna reklamna kampanja. O njegovoj dugogodišnjoj praksi bilo je reči zbog serije erotskih crteža. Formalnu analizu karakterisale bi upravo osobine koje su pomenute kao deo zanatskog umeća Gorana Dimića. Taj pogled na crteže definiše svedenost izraza i jačina poruke ili komunikativnosti rada.

Zanimljiva je činjenica da sadržaj nije definisan samom temom, njenom škakljivošću, eksplicitnošću ili pak, jednostavnošću. Crteži su proizvod snažnog intimnog doživljaja koji je nadrastao polje strasti kao primarno osećanje i nastavio da traje kao emocija. Ta transformacija čini ove crteže interesantnim novom pogledu nepristrasnog posmatrača.
Goran Dimić uspeva da se postavi izvan događaja, da bude i učesnik i posmatrač da bi u crtežu oživeo glavni trenutak intimnog jedinstva i tako ga produžio u liniji vremena. Valovita kontura linija, međutim, ne isejava vrtlog strasti, na šta bi upućivalo njeno talasanje u formiranju oblika. Nastali prizor uspostavlja harmoničan i ujednačen ritam koji je nevidljivo prisutan na svakom novom crtežu. Ta vibracija nije eksplicitno vidljiva ali je realno prisutna, možda kao prisustvo koje prizor strasti pretvara u trajno osećanje koje ostavlja važan trag u duši.

Ova intimna ispovest Gorana Dimića ostavlja utisak nasušne potrebe autora da sačuva aktere ljubavne drame od njih samih, da otvori mogućnost da izbegnu opasnosti, da umaknu životu i nestajanju. Splet linija koji samo nagoveštava oblike, prostire se kao mreža ili stvarni pokrivač za omamljene ljubavnike. Upravo ovo umeće da se dislocira, da se sagleda izvan sebe, ali da istovremeno bude u igri i van nje, autora uvodi u polje kreacije, a crteže upućuje ka posmatraču, otvarajući pitanja koja su opšta isto koliko su i lična. Na ovaj način su i poruka i likovno, crtačko umeće samo sredstva da se bude što istinitiji sa sobom i sa onim što se zove drugi. Unutrašnja ispitivanja su jedna od suštinskih tema umetnosti, ono bez čega ona gotovo da ne može, lična molitva sa nepredvidivim rezultatom. U svakom slučaju, uzbudljiva avantura! Dragica Vuković, istoričarka umetnosti

Goran Dimić je rođen 1963. godine u Kragujevcu gde je završio osnovnu školu i Gimnaziju, posle koje je studirao grafiku na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Prvu samostalnu izložbu imao je 1980. godine, kada su u kragujevačkom Domu omladine izloženi njegovi crteži i karikature. Pre te izložbe, umetnički se oglašavao postavljajući radove u obliku plakata i ilustracija na ulicama i objavljujući ih u štampi. Osnivač je i član mix-medijalne grupe ToFrizure sa kojom, a pod patronatom Biljane Tomić, izlaže u beogradskom SKC-u od 1985. do 1988. godine. U to vreme, takođe se bavio grafičkim dizajnom omota za ploče i raznih novina i magazina. Zajedno sa Aleksandrom Denićem pod imenom Dimić&Denić 1991. godine otvorio je sada već antologijsku izložbu Iz života veverica u Srećnoj galeriji, koju je tada vodio Slavko Timotijević uz kuratorsku bravuru Darke Radosavljević.

Od 1992. godine živi u Budimpešti i pretežno se bavi reklamama, u kojima se trudi da ostvari vrhunski umetnički doživljaj. U toj oblasti je više puta nagrađivan, mada oberučke prihvata i učešće na grupnim izložbama. Godine 2003. u budimpeštanskom Paviljonu savremene umetnosti (Műcsarnok) izlaže instalaciju Poslednji dan Mađarske monumentalnih dimenzija. Instalaciju 11. septembar - miran san izložio je u Raday galeriji 2005. godine.  Aktivan je i kao performer; u Velikom parku u Kragujevcu 2004. godine izvodi performans Prestanak grejne sezone, čime počinje redovnije umetničko delovanje u rodnom gradu. Započinje uspešnu saradnju sa Narodnim muzejom u Kragujevcu i kustosom Tatjanom Milosavljević, koja rezultira izložbom  Primavera ’66, 2005.godine. Slede Filmski festival 2006. godine, zatim, iste godine, postavlja instalaciju na zgradi pošte Karta Četvrtog rajha. Godine 2008. postavljena je izložba grafika Grafiti detinjstva u salonu Narodnog muzeja. Godine 2009. izlaže crteže Portreti Niščih u klubu Vidosav pisca Vidosava Stevanovića u Botunju, a 2010. grafike Goran i Vuk koje su inspirisane narodnim poslovicama u etno kući Narodnog muzeja u Kragujevcu. U proleće 2011. izlaže Sitne kolaže u beogradskoj Remont galeriji. U proleće 2012. godine u Beogradu, na Dorćolu organizuje Prolećnu jagmu Gorana Dimića prilikom koje dopušta otimačinu svojih dela od strane posetilaca izložbe. U avgustu 2012. otvara Le Petit Église (Crkvicu) u klubu Vidosav u Botunju sa dva monumentalna rada (150x320cm), koja tretiraju dva suštinska događjaja u hrišćanskoj veri: rođenje i vaskrsenje. U proleće 2014. godine organizuje još jednu Jagmu Gorana Dimića u KC Grad u Beogradu, a na istom mestu, 2016. godine daje Omaž Viktoru Vazareliju povodom 110. godišnjice njegovog rođenja. U okviru Arsena Festa, juna 2014. otvara izložbu plakata 3x3 (EKV, Partibrejkers i Električni orgazam) u Domu omladine Kragujevac. Godine 2017. otvara Duvan izložbu u Monk’s baru. Potom u septembru otvara izložbu naslovnih strana u Galeriji Narodnog muzeja u Kragujevcu kada su izložene 124 naslovne strane za 10 godina postojanja mesečnika FILTER. U oktobru iste godine, u Budimpešti otvara izložbu: Susret Kita Heringa i Kazimira Maljeviča kod Gorana Dimića u Galeriji Lénia.
Tokom 2018. godine nastavlja izlagačku aktivnost izložbama: Prolećna Jagma Gorana Dimića (treće izdanje) u Salonu Branka Petkovića, Beograd, 2018. u aprilu, i 12 plakata - bendovi koje bi Goran Dimić voleo da vidi na Arsenal Festu, Dom omladine Kragujevac, jun 2018. POP ikone, (Radovi su transponovani u QR kodove i dostupni –posetiocima putem mobilnih telefona), Mali likovni salon Kragujevac, avgust 2018. Član je ULUPUDS-a i njegovog mađarskog ekvivalenta MAOE.


Izložba će biti otvorena do 20. oktobra 2018. godine.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text