Izložba finalista Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos“ i proglašenje dobitnika nagrade

Izložba finalista Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos“ i proglašenje dobitnika

Otvaranje izložbe mladih finalista Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” 2019. i svečano proglašenje dobitnika Nagrade za 2019. godinu, održaće se u petak, 5. jula u 19 časova u galeriji Remont (Maršala Birjuzova 7).

 

 

 

Učesnici finalne izložbe Nagrade DB Mangelos 2019. će pre otvaranja pojedinačno predstaviti svoj rad članovima žirija, nakon čega će žiri doneti konačnu odluku o dobitniku/ci Nagrade i saopštiti je na samom otvaranju izložbe.

Ovogodišnji žiri, koji je radio u sastavu: Katarina Kostandinović (istoričarka umetnosti i kustoskinja, Kulturni centar Beograd), Stevan Vuković (teoretičar umetnosti, Beograd), Dušan Savić (freelance kustos, Beograd), Sandra Bradvić (istoričarka umetnosti, Cirih/Sarajevo i osnivačica Udruženja Sklop, Sarajevo), Nadežda Kirćanski (umetnica i prošlogodišnja dobitnica Nagrade) u prvom krugu žiriranja je odabrao 5 finalista i finalistkinja. To su (prema abecednom redu): Nina Galić, Jelena Pantelić, Katarina Petrović, Darko Vukić, Julija Zaharijević.

U drugom krugu žiriranja članovima žirija će se pridružiti i gostujuća članica Ylinka Barotto, kustoskinja saradnica u muzeju Guggenheim (Njujork).

U saradnji sa Residency Unlimited (Njujork) i uz podršku Trust for Mutual Understanding (Njujork), Nagrada "Dimitrije Bašičević Mangelos" se organizuje i dodeljuje godišnje, pojedincu ili pojedinki, u vidu studijskog rezidencijalnog boravka u Njujorku, u trajanju od 8 nedelja. Nagrada, koja nosi ime značajnog umetnika, rodonačelnika konceptualne umetničke prakse i istoričara umetnosti sa prostora bivše Jugoslavije, Dimitrija Bašičevića Mangelosa, ove godine će biti dodeljena osamnaesti put.

Nagrada "Dimitrije Bašičević Mangelos" je podržana od strane Ministarstva za kulturu i  informisanje Republike Srbije.

Finalisti Nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” 2019.

Nina Galić

Procesom izvođenja subjekta putem objekta, koji u svojoj sadržajnosti materijalizuje realni događaj, replicira i ukazuje na stanje u kome se savremeni postkapitalizam održava na neprekidnoj proizvodnji različitih subjekata. Isticanjem i održavanjem binarnosti subjekt – objekt i odbijanjem njihovog izjednačavanja u mojoj praksi, omogućava subjektu potencijal rekonstrukcije društvene relacije moći, koji se javlja simultano pri njegovoj formaciji i proizvodnji. Ukazivanje na pomenuti potencijal odvaja tvorevinu, kontekst od autonomnosti i koncepta pristanka, sugerišući diskusiju o ovim procesima ne kao izvoru problema, već kao simptomu mnogo većeg.

Nina Galić (1987, Kraljevo) završila master studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na odseku za vajarstvo 2011. godine. Nina je bila stipendista Fonda za mlade talente 2010/2011 godine. Godine 2012. primljena je u članstvo Udruženja likovnih umetnika Srbije i iste dobila status samostalnog umetnika. Polazeći od objekta kao minimizirane disciplinarne arhitekture, kreira objekte koji definišići subjekte, intuitivno pretpostavljaju savremene fenomene kapitalističkih oblika proizvodnje kulture, antagonističkih oblika ekonomija I reprodukcije klasnih odnosa moći. Njen rad uključuje objekte, skulpture, prostorne instalacije I intervencije. Samostalne izložbe održala u Kontakt Galeriji SKC Kragujevac (2017), Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda (2016), Galeriji Remont u Beogradu (2015.) I Galeriji Beogradske tvrđave, Gornji grad – Stambol kapija (2011). Učestvovala na više grupnih izložbi, likovnih kolonija I radionica u Srbiji i inostranstvu, među kojima i izložba stipendista 23. internacionalnog studio programa ACC Galerije i grada Vajmara, Nemačka, “Romance mit der Revolution” (2018) I grupna izložba u sklopu radionice „Tropical Lab“ na Lasalle College of the Arts u Institute of Contemporary Art Gallery u Singapuru, „Masac - masac“  (2011).
 

Jelena Pantelić



U fokusu moje umetničke prakse su autobiografski narativi oblikovani kroz svakodnevne interakcije i kroz odnos sa predmetima za svakodnevnu upotrebu. Baveći se suptilnim detaljima sopstvenog iskustva, kroz svoj rad želim da pružim specifičnu interpretaciju ljudskog ponašanja nudeći tako širu sliku društvenog konteksta u kom delujem. Moja praksa podrazumeva opsesivnu metodologiju čiji su rezultati fetišizovani objekti odnosno procesi. Elementi BDSM kulture se takođe mogu prepoznati u mom radu, obzirom da sam vrlo zainteresovana za kostime, rekvizite i performativnu prirodu odnosa koji koristi nasilje u svrhu produbljivanja intime. Glavni mediji mog izražavanja su video i skulptura.

Jelena Pantelić (1992, Beograd) završila je osnovne studije na vajarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Trenutno je na završnoj godini master akademskih studija istog fakulteta, a u okviru tog programa je kao stipendista Francuske vlade provela semestar u Nacionalnoj školi lepih umetnosti u Parizu. Koristi skulpturu i video kao glavne medije vizuelnog izražavanja. Dobitnica je nagrade Sreten Stojanović za dostignuće u skulpturi za 2018. godinu. Izlagala je na brojnim grupnim izložbama među kojima su Ženske priče, Salon Muzeja savremene umetnosti u Beogradu 2019. /Mundane, Eugster galerija u Beogradu 2019. / Privatna vrednost, Švajcarska rezidencija u Beogradu 2018. / Perspektive XXXIII, Srpski Kulturni Centar u Parizu 2018. / The Wrong Biennale - Prosthetic Pavilion, online izložba 2018. Jelena trenutno priprema svoju prvu samostalnu izložbu u umetničkom prostoru U10 pod nazivom Safeword.
 

Katarina Petrović



Kao umetnica i istraživačica, radim i stvaram u polju u kome se prepliću umetnost, nauka i humanistika. Moje istraživanje usmereno je se na kosmogoniju, odnosno na proces stvaranja i pojam (beskonačne) generativnosti, a u radu koristim medije poput teksta, jezika, zvuka i koda. Prateći koncept stvaranja kao problem krajnjeg porekla (kreiranje kosmosa ili pojavljivanje nečega ni iz čega), kroz rad istražujem misteriozni trenutak pojavljivanja - trenutak u kome šum postaje signal, nasumični događaj smislena informacija i reči postaju meso. Proračun koji se nalazi u jeziku, magična tehnologija izvršnog koda i čin dubokog slušanja - osnove su umetničke prakse u kojoj težim da otvorim prostor imaginarnom da postane realno i realnom da ponovo postane imaginarno.

Katarina Petrović (1986, Niš) završila je master studije na ArtScience departmanu Kraljevskog konzervatorijuma i Kraljevske akademije umetnosti u Hagu, kao i osnovne i master studije na Fakultetu likovnih umetnosti, Univerziteta umetnosti u Beogradu, na odseku slikarstvo. Kao stipendista francuske vlade pohađala je i École Nationale Supérieure des Beaux-Arts u Parizu. Ko-inicijator je ArtScience Forum platforme, podkasta i umetničkog/medijskog projekta Femkanje i članica je Trixie The Hague kolektiva, Stroom Den Haag i ULUSa. Od 2014. do 2016. bila je član RePlay ansambla za elektro-akustičnu improv muziku u Hagu. Izlagala je na samostalnim i grupnim izložbama u Beogradu (U10, festival art+science), Arnehmu (festival Oddstream), Hagu (Stroom Den Haag, izložba Kraljevske akademije umetnosti), Milanu (Salone del Mobile), Roterdamu (Test Labs u V2_ Lab for unstable media), Ljubljani (Festival Sonica i Zemlja bez ljudi II u galeriji Kapelica), između ostalih. Recentna održana predavanja i prezentacije uključuju: art +science:makers konferenciju u Beogradu, seminar Politike prostora na Norveškoj pozorišnoj akademiji u Fredrikstadu i Evropski naučni planetarni kongres u Nantu. Katarinin rad nominovan je za Emotional Synthesis nagradu FutureDome u Milanu prošle godine i nagradu Master ArtScience, Kraljevske akademije umetnosti u Hagu. Trenutno je u čitalačkoj rezidenciji umetničkog centra Stroom u Hagu, a radi kao istraživačica u Centru za transdisciplinarna istraživanja Leo Apostel u Briselu.

Darko Vukić

Zahvaljujući svojoj apstraktnoj realizaciji, funkcije uživaju oblik autonomije koja omogućava njihovo izvlačenje i replikaciju, autonomnu preraspodelu u različitim kontekstima i autonomnu remobilizaciju u nove svrhe. Eksponirajući istorijski kontekstualizovana dela kontingencijama sadašnjice, u radu ih usmeravam ka trenutnim stremljenjima, novim linijama umetničkog angažmana i odvijanja. Kao eksperiment u askezi spoznaje i etike kao dizajna ponašanja, podsticajne i hipotetičke dimenzije ovog pitanja su zatvorene unutar neformalnog zahteva ili traženja: kako možete da me učinite boljim? Trenutno preispitujem pojmove enkapsulacije, prehenzije i disarbitracije.

Darko Vukić (1992, Ivanjica) diplomirao na slikarskom odseku FLU u Beogradu (2016), gde je trenutno na postdiplomskim studijama. Član je Centra za istraživačku praksu (The New Centre for Research & Practice). Izlagao je više puta grupno i samostalno, radove predstavljao i na festivalima u zemlji i inostranstvu. Žiriran je za “Perspektive 15” kao jedan od najperspektivnijih mladih umetnika u organizaciji Šok zadruge u Novom Sadu (2016), a dobitnik je nagrade za crtež FLU (2013). Gostujući je predavač na kursu Facing the Art (2019), FUD UJEP u Usti nad Labem u Češkoj, u čijoj se kolekciji nalazi i njegov rad. Kustos je Prosthetic paviljona za The Wrong - digitalno bijenale umetnosti (2019/20). Vukić objavljuje tekstove i vizuelne intervencije u časopisima za umetnost i arhitekturu kao što su Zent (Nova iskra) i 303 (Zagreb, Sarajevo, Novi Sad), kao i POSTblank (Mad Gleam Press, Njujork).

Julija Zaharijević



Julija Zaharijević je umetnica čija se praksa bavi brzom cirkulacijom slika u globalizovanom društvu i posledicama koje takvo stanje ima na sferu privatnog, političkog i u umetnosti. Zanima je mogućnost autentičnosti u neoliberalnom kapitalizmu—u doba u kojem je izobilje proizvoda, slika i identiteta uvek na raspolaganju. Ideja autobiografije i njene konstrukcije koju omogućava takvo izobilje takođe su učestale teme u njenom radu. Ona uglavnom radi u medijumima performansa, teksta, kolaža i videa.

Julija Zaharijević (1991, Beograd; živi i radi u Beču) je nakon završenih studija slikarstva u Beogradu i jednog semestra provedenog u Parizu, 2014. godine počela studije na Akademie der bildenden Künste u Beču. Izlagala je na jednoj samostalnoj (Bounce – Muhry, Hamburg, 2018) i na brojnim grupnim izložbama (Nome d’us – Shore, Beč, 2019; Mundane – Eugster || Beograd, 2019; You’re a Giant – Voždovačka galerija, Beograd, 2018; ferry tales, St. Johann ferry “Ueli”, Bazel, 2017; You’ve Seen Me Before I, Between Appropriation and Déjà-vu, mumok kino, Beč, 2015; itd.) Zajedno sa grupom umetnika od 2016. godine vodi nekomercijalni izložbeni prostor Gärtnergasse u Beču.
 

Izložba će biti otvrorena do 28. jula 2019. godine.

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text