Izložba Bojana Krištofića “(Est)etika nacionalizma – dizajn za turbo folk"

Izložba Bojana Krištofića “(Est)etika nacionalizma – dizajn za turbo folk"

Izložba Bojana Krištofića “(Est)etika nacionalizma – dizajn za turbo folk" biće otvorena u sredu 27. avgusta u 19 časova na galeriji Mikser House-a (Karađorđeva 46).

Nakon premijere u zagrebačkoj HDD galeriji u maju 2014, i ponovnog pojavljivanja na petom po redu Dan D festivalu, izložba Bojana Krištofića “(Est)etika nacionalizma – dizajn za turbo folk”, kreće na turneju po regionu.

 

Srpska prestonica je ujedno i prva stanica na regionalnoj turneji izložbe posvećenoj analizi turbo folk subkulture.



Istraživački projekat Bojana Krištofića “(Est)etika nacionalizma – Dizajn za turbo-folk” nastoji da pruži celovit uvid u folk subkulturu sa naglaskom na muzički izraz koji je bio karakterističan za srpski društveni kontekst 90-tih godina i otkrije njene korene, još od začetaka "novokomponovane" narodne muzike u bivšoj Jugoslaviji 50-tih i 60-tih godina. Izložba prati hronologiju razvoja dizajna za turbo folk i komparativno ga prikazuje na području regiona, pri čemu je poseban akcenat stavljen na nekoliko izvođača, koji su u istoj meri i svojom muzikom i vizuelnim identitetom doprineli definisanju turbo folka, kao što su na primer Svetlana Ceca Ražnatović, Severina, Indira Radić, Mile Kitić, Colonia (kao arhetipska regionalna "dens" grupa), Dragana Mirković, Jelena Karleuša, pa u izvesnoj meri i Dino Merlin.

Budući da je dizajn decenijama bio važan element socijalističke kulture on je odigrao ulogu mosta između "elitne" i "masovne", odnosno "popularne" kulture 80-tih godina i vlastima postao pogodan alat za uspostavljanje ideoloških obrazaca. Interpretacijom ovog fenomena postavlja se pitanje kriterijuma stručnog vrednovanja dizajna za turbo-folk. U sivoj zoni između "dobrog" i "lošeg" otvorio se vakuum koji je zbog svoje estetike i simbolike mogao da podrazumeva bilo koje sadržaje i da ih učini, ne samo društveno prihvatljivim, nego i poželjnim. Taj vakuum, sa istim intezitetom, postoji i danas i u velikoj meri određuju naše živote.

Izložbu “(Est)etika naconalizma – dizajn za turbo folk”, Beograđani će biti u prilici da pogledaju sve do 3. septembra, nakon čega će se postavka preseliti u Skoplje.

Autor izložbe i dizajner postavke: Bojan Krištofić
Saradnik: Marko Golub (likovni kritičar i kustos)
Fotografi: Zvonimir Ferina i Bojan Mrđenović
Produkcija: Hrvatsko dizajnersko društvo, Mikser Beograd i saradnici

*Autor izložbe zahvaljuje se koleginici Olgi Dimitrijević, i kolegama Miroslavu Kariću i Ivani Kronji na inspiraciji za teorijsku artikulaciju izložbe i pomoći tokom istraživanja, kao i Marku Golubu na podršci i vjednim savetima u svim fazama rada.

Bojan Krištofić (rođen 1987. godine u Zagrebu, Hrvatska) deluje kao nezavisni publicista i kritičar u oblasti dizajna, umetnosti i vizuelne kulture i kao ilustrator i dizajner. Redovno piše za specijalizovane regionalne publikacije i portale, a neki od njegovih tekstova prevedeni su i na engleski. Član je uredništva portala Dizajn.hr, web stranice Hrvatskog dizajnerskog društva, Zareza, dvonedeljnika za kulturna i društvena zbivanja, gdje je sezone 2013/14. bio urednik rubrike Vizuelna kultura. Ilustracije je ranije objavljivao u Zarezu i hrvatskom izdanju časopisa Le Monde Diplomatique i u različitim fanzinima, a kao dizajner sarađuje s klijentima iz kulturne i tržišne sfere. Za svoj dizajnerski i kritičarski rad je više puta nagrađivan. Izlagao je na nekoliko grupnih izložbi, a (Est)etika nacionalizma prvi mu je autorski kustoski projekat.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text