Izabrani finalisti 8. Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida

organ vida, medjunarodni festival fotografije

Žiri 8. Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida, nakon konkursa na temu Otkrivanja, među više od 400 prijavljenih projekata iz 58 zemalja, izabrao je 10 najboljih projekata, finalista festivala.


 

 


Organ Vida je dvonedeljni međunarodni festival fotografije koji se održava svake jeseni u Zagrebu. Okuplja savremene međunarodne fotografe sa zajedničkim ciljem unapređenja umetnosti i savremene fotografske prakse, sa željom da podstakne razgovore o ključnim i globalno-društveno političkim pitanjima. Interaktivnost, inovativnost, kreativnost i inkluzija u središtu su onoga što čini Organ Vida tako uspešnim festivalom – omogućujući mu da postane najveći i najrecentniji godišnji fotografski događaj u jugoistočnoj Evropi.

U okviru ovogodišnje teme Otkrivanja, polazeći od pretpostavke da gledaoci imaju pravo da se informišu o temama od javnog interesa, želimo da saznamo kako se autori kroz medij fotografije suočavaju s nepoznatim, nezabeleženim i neizrečenim transformativnim i svakodnevnim iskustvima, ličnim i tuđim sudbinama, društvenim i intimnim borbama ili životnim spoznajama. Konkurs na temu Otkrivanja trajao je nešto više od mesec dana, tokom kojih je prijavljeno više od 400 domaćih i inostranih fotografskih projekata iz čak 58 zemalja svijeta, sa svih naseljenih kontinenata.

Na festivalu će u septembru na glavnoj izložbi u Francuskom paviljonu svoje radove predstaviti: Kiril Golovchenko (Nemačka), Gidon Levin (Izrael), Maria Sturm i Cemre Yeşil (Nemačka/Turska), Anne Müchler (Nemačka), Mario Brand (Nemačka), Qian Zhao (Kina), Andrea & Magda (Italija/Francuska), M. Scott Brauer (SAD), Michal Siarek (Poljska) te Pierre Liebaert (Belgija). Najviše prijava pristiglo je iz Velike Britanije, potom Italije i Nemačke, zatim Francuske, Hrvatske i Sjedinjenih Američkih Država.

Finaliste je odabrao žiri koji čine vrlo značajna imena inostrane i hrvatske fotografske scene, koji će u septembru posetiti Zagreb: Louise Clements (Velika Britanija), Lea Vene (Hrvatska), Simon Norfolk (Velika Britanija), Phillip Toledano (SAD), Donald Weber (Kanada) i Gillian Wearing (Velika Britanija).

Izabrani projekti
Ovogodišnji izbor projekata je raznolik. Iako preovladavaju istraživački projekti dokumentarno-konceptualnog pristupa, konačni izbor odražava različite načine razmišljanja o pojmu otkrivanja, kako u pogledu teme, tako i pristupa.

Golovchenko-organ-vida
Kiril Golovchenko, Bitter Honeydew


U letnjim mesecima uzduž ukrajinskih autoputeva niču male pijace koje se obično sastoje od pojedinačnih jednostavnih štandova s voćem i povrćem. Prodavci tamo često i prenoće: postave šatore ili s porodicom žive u kamp prikolicama. Svi oni sa sobom donose raznovrsne običaje i tradicije i tako stvaraju mikrokosmos u kojem su različiti ljudi ujedinjeni u zajedničkom poduhvatu: da zarade novac kako bi podigli životni standard ili naprosto kako bi prehranili svoje poredice. Njihovi noćni napori su tema serije fotografija Bitter Honeydew (Gorka zelena dinja) ukrajinskog fotografa Kirilla Golovchenka.

levin-gidon
Gidon Levin, 21 22 23


Gidon Levin se kroz projekat 21 22 23 osvrće na obavezni vojni rok u Izraelu i svoje vreme provedeno u vojsci. Podstaknut izbledelim sećanjima na davne dane službe, Levin snima fotografije kojima nakon odsluženog vojnog roka nastoji da ponovno proživi iskustvo službe.

sturm-maria-cemre-yesil
Maria Sturm i Cemre Yeşil, For Bird’s Sake


Još od vremena Osmanskog Carstva Istanbul je bio vrlo važan grad za aviokulturu zbog svog geografskog položaja. To je dovelo do razvoja kulture posvećene čuvanju i uzgoju ptica i njihovoj skrbi. Danas je kultura u opasnosti, posebno zbog zakona koje Turska donosi kao prilagođavanje Evropskoj Uniji. Autorke serijala For Bird’s Sake (Za dobrobit ptica) Maria Sturm i Cemre Yeşil fokusiraju se na odnos između ptica i njihovih uzgajivača, pun kontradikcija, ljubavi, posedovanja i zadovoljstva.

Muchler_Schmitz-organ-vida
Anne Müchler i Nico Schmitz, Encounter


Anne Müchler i Nico Schmitz kroz seriju fotografija Encounter (Susret) proučavaju razvoj mita pomoću fotografije kao medija. Polazna tačka serije jeste planina Pic de Bugarach na jugu Francuske, za koju su zagovornici New Age pokreta smatrali da ima mistične moći. Kako fotografije mogu prikazati ili izraziti promenljivost i krhkost mitova i poslužiti kao dokaz njihova postojanja?

Brand-organ-vida
Mario Brand, Storyteller


Mario Brand u seriji fotografija Storyteller (Pripovedačica) prikazuje jedinstvenost i lepotu tzv. „filmskih uloga“ koje su rotacijom prenosile analogni film zabeležen na traci formata 35mm na filmske projektore te su bile u upotrebi do pre nekoliko godina. Filmovi i filmski operateri koji su do nedavno rukovali njima i ostavljali fizički trag na filmskim pločama danas su u potpunosti zamenjeni digitalnim procesom, a fotograf se fokusira na tragove koji nam otkrivaju prošlo vreme.

zhao-quin
Qian Zhao, Offcut, the Edge


Serija fotografija Offcut, the Edge (Neobično, na rubu) autora Qiana Zhaoa rođenog u Šangaju prikazuje ličnu, izmišljenu i pomalno nerealnu viziju grada San Franciska u koji se doselio pre par godina. Fotografije prikazuju fiktivni, nestvarni grad koji se temelji na stvarnom mestu, ali se transformiše asocijativnim procesom.

andrea-magda
Andrea & Magda, Sinai Park


Andrea & Magda serijom Sinai Park istražuju posledice masovnog turizma na Sinajskom poluostrvu u Egiptu. Fotografije prikazuju lažan osećaj sigurnosti koji pruža mesto koje se oslanja isključivo na turističku industriju, ispunjavajući očekivanja turista bez kontakta s egipatskom stvarnošću.

brauer
M. Scott Brauer, This is the worst party I've ever been to


Ukrasi postavljeni u zadnji tren, odela pogrešne veličine, loša hrana, previše kamera, počasni gost uvek kasni, na događanjima ili ima previše ljudi ili nema nikoga, pola je ljudi u uniformama, svi žele da razgovaraju o politici i religiji... This is the worst party I've ever been to (Ovo je najgora zabava na kojoj sam ikada bio) autora M. Scotta Brauera govori o neautentičnim, uvežbanim i izrežiranim kampanjama za stranačke izbore u saveznoj državi New Hampshire. Cilj ovog projekta nije da kritikuje pojedine predsedničke kandidate, već da prikaže kako su njihovi pokušaji da se svide američkoj javnosti dosadni, banalni i repetitivni.

siarek
Michal Siarek, Aleksandar


Aleksandar je serija fotografija Michala Siareka u kojoj autor daje viđenje projekta nedavne obnove Makedonije u duhu povezanosti s navodnim drevnim korenima – Aleksandrom Makedonskim. S druge strane, kako bi zaštitila „grčko nasleđe“, grčka vlada je blokirala makedonsku spoljnu politiku i tako doprinijela izolovanosti Republike Makedonije u Evropi. Ono što je trebalo da uzdigne mladu naciju na dostojanstven položaj ponizilo ju je, a izabrana vlast se radikalizovala a zatim je uložila znatna javna sredstva i angažovala ozbiljan propagandni aparat kako bi nanovo izumela tradiciju i pobudila nacionalnu svest...

liebaert
Pierre Liebaert, Free Now


Pierre Liebaert kroz seriju Free Now (Napokon slobodni) ponovno otkriva srž fotografije i odnos između modela i fotografa. Fotografišući gole maskirane neznance koji su mu se prethodno javili na oglas, Liebaert im pruža priliku za beg od svakodnevnih normi koje je životna situacija nametnula kao neku vrstu psihološke terapije.

Uz deset finalista, festival Organ Vida će kroz projekcije ispred Francuskog paviljona predstaviti deset dodatnih, posebno pohvaljenih projekata čiji su autori: Rossella Castello (Velika Britanija), Heiko Tiemann (Nemačka), Matthew Broadhead (Velika Britanija), Louis De Belle (Nemačka), Tito Mouraz (Portugal), Olga Ingurazova (Rusija), Antonio Faccilongo (Italija), Sheng-Wen Lo (Holandija), Andrea Foligni (Italija) i Lukas Birk (Austrija).

Zagreb će od 13. do 24 septembra postati mesto susreta međunarodnih umetnika i stručnjaka za fotografiju koji će se predstaviti u sklopu programa kroz predavanja, izlaganja, panele, radionice i razgovore na vodstvima kroz izložbe. U sklopu festivala održaće se predstavljanja i potpisivanja knjiga, pregledi portfolija i popratni filmski i muzički program.

Program festivala ujediniće desetak lokacija u gradu. Izložba finalista biće izložena u Francuskom paviljonu, a ostatak izložbenog programa u galerijama Kranjčar i Greta, kao i Hrvatskom muzeju arhitekture, Hrvatskom školskom muzeju i Oris kući arhitekture. Detaljni pregled ovogodišnjeg programa festivala biće objavljen u drugoj polovini jula meseca.

Festival Organ Vida održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture, Gradskog ureda za obrazovanje kulturu i sport Grada Zagreba i Turističke zajednice Grada Zagreba.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text