"Hungry Designers" - Izložba dizajnerskih projekata na temu gastronomije u turizmu

"Hungry Designers" - Izložba dizajnerskih projekata na temu gastronomije u turiz

Izložba dizajnerskih projekata na temu gastronomije u turizmu "Hungry Designers" biće otvorena 6. septembra u 19h u Hrvatskom muzeju turizma u Opatiji (na lokaciji Umetničkog paviljona Juraj Šporer).

 

 

Nakon ovogodišnjeg festivala dizajna Dan D u Zagrebu, gde je premijerno predstavljen preview izložbe uz “pop up” event prezentacije, izložba "Hungry Designers" otvara se u Opatiji u Muzeju turizma, gde će javnosti biti predstavljeni finalni projekti dizajnera i dizajnerskih timova. Sledeće dogovoreno gostovanje izložbe je Muzej MAK u Beču.

"Hungry Designers" je izložba dizajnerskih projekata na temu gastronomije u turizmu na kojoj će svoje radove predstaviti dvadesetak hrvatskih dizajnera i dizajnerskih timova.

"Program otvorenja: Priprema sardela na rožonj te kušanje Kulenovih beba, Mirisulina i istarskog sira s potpisom ovaca koje ne govore"

Unutar niše dizajna u turizmu, izložba "Hungry Designers" podcrtava njegov gastronomski potencijal. Projekti koji će biti predstavljeni na izložbi ispituju stereotipe vezane za hranu, reinterpretiraju tradicionalne načine pripreme hrane kao i nove oblike konzumiranja hrane i promišljanja gastronomske ponude, kroz dizajn proizvoda, scenarija i usluga.

Kustoska koncepcija izložbe "Hungry Designers" proizašla je iz platforme Design Tourism, platforme za afirmaciju i promociju dizajna kao sastavnog dela rastuće turističke industrije u Hrvatskoj koja za cilj ima povezivanje dizajna i dizajnerske struku sa sektorom turizma, a u ovoj prilici fokus je stavljen na autentičnu domaću gastronomiju, na dizajn hrane, recepata, produkata kao i scenarija pripreme hrane. 

Izložba “Hungry Designers” nastala je kao novi projekt platforme za afirmaciju i promicanje dizajna u turizmu - Design Tourism, pokrenute pri Hrvatskom dizajnerskom društvu. Koncepcijski je nastavak na prošlogodišnji projekat izložbe "Croatian Holiday", koja je obišla brojne festivale dizajna u regionu i Evropi.

Kustosi projekta su Ivana Borovnjak i Roberta Bratović, a dizajneri i dizajnerski timovi čiji proizvodi čine izložbu su Oaza, Filip Havranek i Kristina Lugonja, Ivan Dorotić i Luka Borčić, Nikola Radeljković i Igor Zanzerović, Vlatka Leskovar, Branimir Paškvan, Manufakturist, Sonda, Nina Bačun i Roberta Bratović, Noel Šuran i Davorka Tumpić, Đurđa Prettyface i Vedran Klemens, Superstudio 29, Mirna Raduka i Karmen Kolombo.

Proizvodi kao što su Rogoz (Oaza), Bu (Filip Havranek i Kristina Lugonja) i Rožonj (Ivan Dorotić i Luka Borčić) uspostavljaju direktan odnos s tradicionalnim artefaktima, oni ih osavremenjuju redizajnom karakterističnih detalja, dajući im tako nova značenja i funkcije. Posredni kvalitet ovakvog pristupa reflektuje se u oživljavanju i prezervaciji zaboravljenih zanimanja. Ovakvi tipovi proizvoda ostavljaju prostor za potencijalno zapošljavanje ili edukaciju novih kadrova za održanje proizvodnje.


Rogoz 


Rogoz - inačica savremenog logožara kao predmet sugeriše kupovinu hrane na otvorenom u urbanom kontekstu (u skladu sa svojom prvobitnom namenom).

Bu se bavi uspostavljanjem harmonije ukusa vina i tipa drveta iz kojeg se pije, referišući oblikovno na tradicionalnu dalmatinsku čašu bukaru.


Bu
 

Rožonj referiše na lokalno-specifičan način pravljenja ribe na ostrvu Visu, nizanjem na oblikovani štap od autentičnog drveta.


Rožonj


Aktivnije uključivanje posetioca u lokalnu kulturu i njihova participacija u kreiranju doživljaja, na zanimljiv se način oslovljavaju scenarijem Lavdara (Nikola Radeljković, Igor Zenzerović), koji afirmiše proces dobijanja maslinovog ulja in situ na pokretnoj uljari / brodu, tik nakon berbe, na manjim hrvatskim naseljenim i nenaseljenim ostrvima, koji trenutno godišnji urod maslina uz brojne ustupke na račun kvaliteta ulja često moraju obrađivati u prilično udaljenom prvom većem mestu.


Lavdara, pokretna uljara
 

Sličnu tezu o praktikovanju novih rituala i stvaranju potencijalnih inkluzivnih turističkih sadržaja, obrađuje i projekat (De)materijalizirana uspomena (Vlatka Leskovar), koji se bavi rekonstrukcijom sećanja na iskustvo putovanja kroz vrlo jednostavan upotrebni lokalno-specifičan predmet, odnosno suvenir. Reč je o fino obrađenom valjku za pravljenje mlinaca po zadatom receptu koji se iščitava jezikom dizajna u lucidnim detaljima.


(De)materijalizirana uspomena
 

Deo proizvoda takođe su ilustracije i prezentacije razrađenih sistema koji se oslanjaju na kreiranje novog iskustva hrane na način da savremenog turistu podstiču na rekreiranje lokalnih običaja, kao što je to slučaj u projektima Rakija i Konzerviranje ljeta (Oaza),


Putna Rakija i Konzerviranje ljeta


ili kreiranje sopstvenih kao u Fogunu (Branimir Paškvan) - prenosnom ognjištu,

Zrnu soli koji implicira ritualno stvaranje sopstvene zalihe soli na plaži (Manufakturist)

ili Oil onu (Oaza) i Supi (Sonda) koji svaki na svoj način sugerišu drugačiji način degustiranja karakterističnih namirnica - maslinovog ulja i hleba, odnosno maslinovog ulja i vina.

Lokalno specifični specijaliteti s pomaknutim osećajem za tradiciju tema su projekata Kulenove bebe (Nina Bačun i Roberta Bratović) koji modifikuje klasičan kulen u bite-size veličinu.

Na sličan način i projekat Ovce koje ne telefoniraju (Noel Šuran i Davorka Tumpić) s ironijskim odmakom i senzibilitetom za autentično, markiraju sireve sopstvenim potpisima ovaca od čijeg su mleka dobijeni.

Mirisulini (Đurđa Prettyface i Vedran Klemens) se pak bave lokalno-specifičnim biljkama modifikovanim u hrskavi keks netipičnih ukusa.

Na kraju, momenat zabave i edukacije obrađen je projektima Croatia a la carte (Superstudio 29) koji gostima kroz jednostavnu kartašku igru predstavlja specijalitete hrvatske kuhinje.

Drugi takav projekat je i You are what you eat / To si što jedeš (Mirna Raduka i Karmen Kolombo) interaktivnom aplikacijom i kvizom koja na duhovit način obrađuje hrvatske regionalne stereotipe.

 

Organizator izložbe je Hrvatsko dizajnersko društvo, partner izložbe je Hrvatski muzej turizma, a izložba se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba.

Design Tourism na Fejsbuku

Izložba će biti otvorena do 25. septembra 2013. godine.

 


Fotografije: Domagoj Kunić i Bojan Mrđenović.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text