15. PICTOPLASMA | Berlin

15. PICTOPLASMA | Berlin

Jubilarno, 15. izdanje konferencije i festivala Pictoplasma (International Festival of Character Design and Art), održava se od 8. do 12. maja na više lokacija u Berlinu.

Festival će ugostiti najreferentnije međunarodne pionire karaktera, kreatore, umetnike, novopridošlice i entuzijaste na posebnoj petodnevnoj proslavi savremenog dizajna karaktera i umetnosti!
 

 

Novo izdanje Pictoplasme istražuje nerecipročne emocije između ljudi i virtuelnih karaktera. Kako bi proslavili 15-tu godišnjicu festivala, Pictoplasma predstavlja potpuno novu selekciju dizajna karakterističnih i trendovskih karaktera pod naslovom INTER__FACES od 8. do 12. maja 2019. godine širom Berlina.

Međunarodni kreatori i producenti sastaće se na centralnoj konferenciji gde će razmenjivati iskustva i strategije za nove figurativne estetike, dok festivalski deo manifestacije očekuje i širu javnost koja će uživati u vrhunskim projekcijama koje donose najnovije od animacije na velikom bioskopskom ekranu, brojne izložbe širom grada koje predstavljaju originalne radove i izvanrednu zanatsku veštinu, a karaktere dovode u direktnu igru sa publikom.

Učesnici konferencije: Anna Mantzaris (SW), Cabeza Patata (UK/SP), Cornelia Geppert (DE), Dina Amin (EGY), Elenor Kopka (DE), Félicie Haymoz (CH), Iza Rutkowska (PL), Jan Willem Nijman & Kitty Calis (NL), Jeron Braxton (USA), John Bond (UK), Justin K. Thompson (USA), Laura Callaghan (IRL), Laurie Rowan (UK), Luke Pearson (UK), Nikita Diakur (DE), Olaf Breuning (CH), Parallel Teeth (NZ), Philippa Rice (UK), Sos Sosowski (PL), Twee Muizen (SP), Yukai Du (CHN)


Cabeza Patata, Dancer, Digital Illustration, 2018
 

Tematski, ovogodišnji festival se bavi trenutnim hajpom oko interakcije sa digitalnim medijima i postavlja pitanje da li se ova interakcija zaista može pripisati obema stranama - i ljudima i mašinama - ili je to samo jednosmerna projekcija. Festival razmatra umetničke strategije koje koriste dizajn karaktera kao sredstvo za postavljanje pitanja
konvencionalnih obrazaca ponašanja i percepcije u odnosu na tehnologiju. Tu se proširuje razgovor izvan tehnološkog fokusa i preteranih očekivanja kako bi se ispitao napunjeni prostor između onoga koji gleda i pregledanog saržaja. Ova tema će se odraziti kroz kompletan festivalski program.

Grupna izložba na Silent Green-u suočava posetioce sa mnoštvom virtuelnih i apstraktnih lica u multimedijalnim instalacijama - među njima novih i posebno naručenih radova za ovu priliku. Radovi će se baviti pitanjima - Šta je to što izaziva našu empatiju? Zašto očekujemo da naša osećanja treba da budu uzvraćena? I kako se nosimo kada naša očekivanja nisu ispunjena?


Nick O’Malley, Secret Sidekick, digital illustration on photography, 2018
 

 

Centralna izložba INTER__FACES, održaće se u berlinskom kulturnom habu Silent Green (Betonhalle, Gerichtstr. 35). Tu će se okupiti umetnici iz celog sveta, koji rade u različitim žanrovima kao što su ilustracija, animacija, digitalni dizajn, game dizajn, urban art i likovna umetnost. Biće predstavljena umetnička dela koja istražuju naš emotivni odnos sa virtuelnim likovima. Iako likovi u početku angažuju gledaoce, njihov stav ostaje stran, naizgled izdvojen i nezainteresovan.


Lucas Zanotto, Eyes, still from the animation film, 2018

 

Lucas Zanotto (IT) instalira seriju velikih kinetičkih skulptura sa kojima gledaoci uzalud pokušavaju da uspostave kontakt očima. Ovaj italijanski autor dolazi iz domena produkt i grafičkog dizajna i koristi ovo obrazovanje u animaciji za stvaranje stop motion animacija u jedinstvenom hand made stilu. On često eksperimentiše sa analognim medijima poput papira ili drveta. Lucas takođe vodi produkcijski studio Yatatoy za aplikacije koje omogućavaju deci da prave muziku ili crtaju životinje na način koji proširuje okvir ekrana tako da uključuje objekte ili crteže koji se nalaze van screen-a.


Peter Millard, Character Proxemics, preview for the interactive Hologram at Silent Green, 2019


Peter Millard
(UK) nezavisni reditelj i animator stvara filmove koji su lančane reakcije emocija - radosni, nervozni, smešni, opušteni i bezobrazni: slavi animaciju u svom najanarhističkijem smislu. Eksperimentiše sa formom i bojom u analognim medijima, koji kao da eksplodiraju u njegovim ručno crtanim animacijama, inspirisanim džezom. Njegovi filmovi prikazivani su na festivalima širom sveta, a izlagao je na Mille Millard Bolzano i Asifakeil Vienna, gdje je takođe bio umetnik u rezidenciji u Q21.


Julian Glander, Character Proxemics, ‘Muscleman,’ preview for the interactive Hologram at Silent Green, 2019

 

U seriji tj. grupi radova interaktivnih holograma na Silent Green-u, biće projektovani radovi sledećih umetnika: Jeron Braxton (USA), Nikita Diakur (DE), Julian Glander (USA), Eran Hilleli (ISR), Elenor Kopka (DE), Peter Millard (UK), Laurie Rowan (UK), Lucas Zanotto (IT). Njihova dela će se pojaviti kao gigantski hologrami, koji reaguju na gledaoce i izazivaju njihovu empatiju, samo da bi je ponovo uništili ili učinili suvišnom. Ovde u zlokobnoj atmosferi Silent Green-a, posetioci mogu da isprobaju šta znači približiti se virtuelnim likovima. Prelaz iz stvarnog u virtuelni, analogni u digitalni, ljudski u kompjuterski, ovde postaje najvidljiviji.


Nikita Diakur, Ugly, still from the animated short film, 2017

 

Ovde i reditelj Nikita Diakur prikazuje video snimak u kojem je snimak njegovog tela transformisan u digitalni karakter, kojim se može manipulisati i koj se može modelovati.

Grupni radovi uključuju finaliste otvorenog poziva Secret Sidekicks, za koje je od učesnika traženo da prekriju dokumentovane scene iz svog života fiktivnim karakterom: proširena banalnost (augmented banality) zamenjuje proširenu stvarnost (augmented reality).

Paralelno sa glavnom izložbom, od 8. do 12. maja u centralnom berlinskom okrugu Mitte po prvi put će berlinskoj publici biti predstavljeni radovi deset umetnika iz oblasti ilustracije, animacije, digitalnog dizajna i stripova, u okviru festivalske celine Character Walk.


Twee Muizen, Caretas, mixed media 2019


Character Walk vodi kroz sedam prostora u berlinskoj četvrti Mitte. Ovogodišnji line-up čine sledeći umetnici: John Bond (UK), Cabeza Patata (ES/UK), Laura Callaghan (IRE), Yukai Du (CN), Félicie Haymoz (CH), Luke Pearson (UK), Philippa Rice (UK), Laurie Rowan (UK), Rob Wallace aka Parallel Teeth (NZ), Twee Muizen (ES)

U Neurotitan gallery in Haus će se održati i grupna izložba sa radovima umetnika iz 18 zemalja - 35 alumnija sedme akademije Pictoplasma (7th Pictoplasma Academy 2018.)

PREDSTAVLJAMO NEKE OD UMETNIKA KOJI ĆE UČESTVOVATI NA PREDSTOJEĆOJ PICTOPLASMI: 


Félicie Haymoz, The Cabal group, Isle of Dogs

 

Wes Andersonova go-to karakter kreatorka Félicie Haymoz, zaslužna je za realizaciju svih ljudskih karaktera u njegovom poslednjem filmu Isle of Dogs.

Zatim tu je i pobednik Sundance festivala 2018 u kategoriji Short Film Jury Award Animation, 3D animator Jeron Braxton (USA) koji istražuje iskustva afroamerikanaca kroz nadrealnu Playstation 2 estetiku. Braxton nas zavodi u performativnu interakciju sa njegovim poligonalnim likovima - ali šta ostaje nakon ovog treninga sa avatarom kao virtualnim ogledalom? 


Jeron Braxton, personal work, 2018

 

Ilustratorka Laura Callaghan, čiji opisi snažnih mladih žena, zasićeni detaljima, uvode novu kritičnost ženske zastupljenosti u ilustraciji.


Laura Callaghan, Shut In, watercolor and Indian ink on paper 2017;  Xerophobia, watercolor and isograph pen on paper 2018

 

Tu je i britanski ilustrator i strip crtač, kreator bestselling grafičke novele Hilda u produkciji Netflixa - Luke Pearson.


Luke Pearson, Hilda, published by Nobrow 2010–2019, animated series by Netflix 2018

 

Nemački animator, ilustrator i filmmaker Elenor Kopka (DE), predstaviće svoje radove, na kojima su duhovi i jezive mrljice duboko postavljeni u okultnim svetovima.


Elenor Kopka, What Animal is This? mixed media 2018

 

Ruski reditelj sa prebivalištem u Nemačkoj, Nikita Diakur (DE), pomera granice između žive akcije i animacije.


Nikita Diakur, Ugly, still from the animated short film, 2017

 

Kineska illustratorka, animatorka i rediteljka Yukai Du koja elegantno spaja impresionizam i brutalizam predstaviće svoje maestralne digitalne ilustracije na ovoj Pictoplasmi.


Yukai Du, An Anthology 2, digital illustration 2018


Takođe, tu su i digitalni umetnici Eran Hilleli (ISR), Julian Glander (USA) i Laurie Rowan (UK), koji se bez napora kreću između umetnosti, igara i animacije. 


Laurie Rowan, Demon, digital illustration 2018; Walkies, digital illustration 2018

 

U okviru programske celine Characters in Motion biće prikazano 80 kratkih animiranih filmova, muzičkih spotova i eksperimentalnih filmova u istorijskom bioskopu Babylon na Rosa-Luxemburg-Platz-u u četiri različitih programa (Character Journey, Character Crisis, Character Comfort, Psychedelic Midnight Mix). Međunarodni filmski stvaraoci i studiji istražuju teme poput: otkrivanja, kulturnih identiteta, budućnosti, usamljenosti, zlobe, igara i društvenih medija. 


Cat Days / Neko no Hi by Jon Frickey, 2018 / Germany, Japan / 11'00''


U nedelju, 12. maja, poslednjeg dana festivala biće prikazana selekcija od 20 filmova iz sva četiri programa - Best of Pictoplasma 2019.

Selekcija uključuje filmove sledećih autora: Emory Allen, Will Anderson, Animade, Nolan J.Downs, Anna Ginsburg, Merijn Hos, Anna Mantzaris, Caitlin McCarthy, Joseph Melhuish, Moth Studio, Andrew Onorato, César Pelizer, Mikey Please & Dan Ojari. Frederic Siegel, Georgi Stamenov, i Bruno Tondeur.


Under the Rib Cage (Sous le cartilages der côtes) by Bruno Tondeur
2019 / Belgium , France / 13'00''


Poslednjeg dana festivala, u nedelju 12. maja, festival će biti otvoren za javnost u  Silent Green-u. Kupola će biti domaćin performansa, panela i razgovora istraživajući dublje tematiku festivala. Kustosi i umetnici će voditi kroz izložbe, a radionice za decu se održavaju u Atelierhausu.


Tartaruga Feliz
 

Pictoplasma

Facebook

Instagram

Vmeo

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services