Projekat Gender Clothes Danice Karaičić

Projekat Gender Clothes Danice Karaičić

Predstavljamo projekat Danice Karaičić (aka Flora Goticcelli) pod nazivom "Gender Clothes".


Projekat Danice Karaičić "Gender Clothes", u potpunosti možete pogledati na ovom linku. Projekat Gender Clothes kroz malu seriju neobrađenih fotografija prikazuje ljude odevene u “rodno adekvatnu” odeću. Koncept je proistekao iz rodne određenosti imenica u srpskom jeziku.



Gramatika srpskog jezika prepoznaje tri roda imenica: muški, ženski i srednji. Prema tome, bilo je jednostavno definisati novo pravilo odevanja za muškarce i za žene: muškarci bi trebalo da nose odeću sa liste imenica muškog roda, a žene sa liste imenica ženskog roda.


Emily pre "intervencije"


Dakle, odevne kombinacije su kreirane od komada grupisanih u dve liste - za muškarce i za žene. Svaka lista predstavlja skup imenica koje se koriste za imenovanje odeće i mogu biti muškog ili ženskog roda.


Dusan pre "intervencije"


Jednostavna igra reči i odeće provocira konvencionalne stavove o odevanju i o polu, kao i predrasude o ženstvenosti, muževnosti, subjektivnosti i seksualnosti. Igra je primenjiva u svakom jeziku koji ima podelu imenica po rodu.

Deo kustoskog teksta istoričara umetnosti Vladimira Bjeličića, preuzeto iz kataloga:
„...rad Gender Clothes Danice Karaičić proistekao je iz zatečene situacije, dakle, kao reakcija na srpsku svakodnevicu omeđenu diskursom neprihvatanja drugosti (stavova, ideja, ljudi). Tokom postavke izložbe na kojoj je radila usled oblačenja muškog manekena u rodno neutralnu garderobu došlo je do negodovanja zaposlenih u galeriji kojima se takvo preoblačenje učinilo neodličnim. Taj eksces isprovocirao je umetnicu da realizuje seriju fotografija baziranih na metodi uparivanja odevnih predmeta čiji nazivi jesu imenice muškog ili ženskog roda sa adekvatnim polom manekena tj. manekenke. Međutim, umetnica ne pravi modnu fotografiju, dopadljivi editorijal čiji cilj jeste reklamiranje proizvoda. Figure manekena prisutne na njenim fotografijama ne poziraju u fotografskom studiju; one kao da su portretisane za dosije u izolovanom prostoru policijiske stanice. Lišeni preterane ekspresije karakteristične za modnu fotografiju, umetničini modeli postaju fizički nosioci njenih vlastitih promišljanja utemeljenih na relativizaciji društveno konstruisanih obrazaca rodnih uloga u odnosu na odevanje.“



“Modna industrija per se poseže za eksperimentom u skladu sa zahtevima tržišta, te je inkorporiranje različitosti isključivo u funkciji marketinga dok društveno politička angažovanost slike mahom ostaje irelevantna. U tom kontekstu, može se reći da Karaičić konstituiše vlastitu poziciju odstupanja kritički razmatrajući mogućnost subverzivnosti (modne) fotografije. 
Takođe, prouzrokovanjem pometnje na relaciji suodnošenja slike i reči umetnica se fokusira na lingvističko značenje zadatih imenica upotrebljenih odevnih predmeta. Samim tim radovi postaju studije slučaja koje sugerišu krajnje patrijarhalno poimanje odevanja u ovoj sredini. Ukoliko bi bio razvijen na drugim jezicima koji takođe poseduju promenu imenica po rodu, projekat bi poprimio sasvim drugačije konotacije i reenactment- om izvedenih kompozicija postao nekom vrstom antropološke zabeleške.”

 

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text