Kritični kamp - radionica filmske kritike za srednjoškolce

basta fest, kriticni kamp

Prijavi se za Kritični kamp Bašta festa - međunarodnog festivala kratkog igranog filma, koji će se održati od 29. juna do 2. jula u Bajinoj Bašti.

Kritični kamp planira da ugosti pet srednjoškolaca sa svih krajeva Srbije, koji će gledati i, uz vođstvo mentora, analizirati filmove iz takmičarskog programa Bašta festa (29. jun – 02. jul 2017).

Kao deo edukativnog prorama Bašta festa, ove godine u saradnji sa udruženjem Filmkultura prvi put održaće se Kritični kamp - mesto okupljanja radoznalih mladih ljudi koji su spremni da pišu, diskutuju i svojim se zapažanjima bore za bolji film.

Kritike će biti objavljivanje na sajtu festivala, biti dalje deljene na društvenim mrežama, te štampane u vidu biltena koji će se distribuirati na festivalskim lokacijama. Biće prevedene na engleski jezik, zbog internacionalnog karaktera festival, stranih učesnika i gostiju sa različitih govornih područja. Na ovaj način, kratkometražni film dobiće publicitet kakav zaslužije, a autori priliku da se suoče sa oštrim i mladim kritičkim umom. Posebna prednost ovakvog rada je što su učesnici radionice u direktnom kontaktu sa autorima koji su gosti festivala, te postoji mogućnost razmene, pa čak i intervjuisanja pojedinih reditelja.

basta-fest-konkurs-kriticni-kamp

Šta?
Mesto okupljanja radoznalih mladih ljudi koji su spremni da pišu, diskutuju i svojim se zapažanjima bore za bolji film. Kritični kamp se ove godine održava prvi put i zamišljen je kao besplatna edukativna radionica filmske kritike, koja će se u Bajinoj Bašti odigrati tokom trajanja internacionalnog festivala kratkog igranog filma, Bašta festa (29. jun – 02. jul 2017). Kritični kamp planira da ugosti pet srednjoškolaca sa svih krajeva Srbije, koji će gledati i, uz vođstvo mentora, analizirati filmove iz takmičarskog programa Bašta festa.

Ko?
Pravo na učešće imaju svi srednjoškolci sa prebivalištem u Srbiji, dakle učenici uzrasta od 15 do 19 godina, koji su zainteresovani za filmsko stvaralaštvo u svim njegovim oblicima. Nije potrebno nikakvo prethodno iskustvo u pisanju, niti neka nemoguća veština; važno nam je da ste spremni da gledate filmove, pa o njima posvećeno razgovarate i pišete sa kritičnim kolegama. Mi ćemo se potruditi da u štampanom i digitalnom obliku vaše kritike dopru do što više ljudi.

basta-fest

Kako?
Potrebno je poslati:

• Filmsku kritiku (u najširem smislu shvaćenu) dužine do jedne A4 strane. Nemojte da prepričavate i prepisujete, već pretpostavljajte, pitajte se, posmatrajte. Poželjnije je da pišete o nekim novijim ostvarenjima nego o filmskim klasicima jer je o njima već mnogo šta rečeno.
  • Nešto o vama, proizvoljne dužine. Nemojte da zaobilazite, preterujete, insistirate. Napišite ko ste, šta vas zanima, čime se bavite. Sve gore navedeno pošaljite mejlom na prijava@bastafest.com, a u naslovnu maila naglasite jednostavno: Kritični kamp.

Do kada?
Prijave su otvorene do 10.06.2017. godine u ponoć.

basta-fest

Šta posle?
Javićemo vam da li ste primljeni u roku od dva dana od datuma zatvaranja prijava. Petoro odabranih učesnika imaće obezbeđen prevoz do Bajine Bašte iz bilo kog mesta u Srbiji, hotelski smeštaj u neposrednoj blizini festivalskih lokacija, dva obroka dnevno i naravno, akreditacije. Zauzvrat se od članova Kritičnog kampa očekuje da svakodnevno i aktivno prisustvuju radionici: u prepodnevnim časovima to znači zajednički rad u prostorijama Ustanove “Kultura”, dok su uveče projekcije na otvorenom, u parku “Borići”.
Računamo na vas u trci za aktivno i razumno filmogledanje!

Bašta fest je internacionalni festival kratkog igranog filma u Bajinoj Bašti, zamišljen kao godišnja manifestacija koja se održava svakog prvog vikenda u julu i traje četiri dana. Ove godine, festival se održava četvrti put – od 29. juna do 2. jula 2017. godine. Festival je, između ostalog zbog profesije osnivača, usko orijentisan na međusobni rad reditelja i glumaca, a verujemo da će fokus na kvalitetnim glumačkim interpretacijama u budućnosti najviše uticati na pozitivno pozicioniranje Bašta festa među festivalima kratkometražnog filma. Bašta fest je od izuzetnog značaja za decentralizaciju kulture, budući da je usmerio raznolik filmski, muzički i prateći program na ovu predivnu regiju. Ideja je od samog početka bila da se neverovatna priroda Bajine Bašte i okoline otvori za što veći broj posetilaca, ali mi stremimo i ka tome da ovaj festival pretvorimo u neku vrstu male kulturne oaze koja pre svega promoviše mlade domaće i internacionalne autore, stavljajući akcenat na kratke filmove sa autentičnim glumačkim ostvarenjima.

Autor fotografija: Nemanja Knežević

"Simplicity is the ultimate sophistication"

Leonardo da Vinciviše