Belgrade Design Week 2010 - Day 2

Drugi dan BDW konferencije Smart2 - Full with Joy!

Jutro, 04 jun. 2010.godine, II dan konferencije SMART2, pete beogradske nedelje dizajna. Prvi predavač drugog dana, bio je Gianluca Borgesi iz kompanije Zanotta. Borgesi je arhitekta i direktor marketinga i komunikacija ovog italijanskog savremenog proizvođača nameštaja. On nam je predstavio čime se kompanija već decenijama uspešno bavi, ko su njeni čelni ljudi i kako je od porodičnog biznisa narastao ovakav jedan savremeni brend kome su profit i kultura podjednako važni. Uz predivan i edukativan dokumentaran film o Zanotta istoriji, publika je uživala zavaljena u svoja sedišta.

Zanotta, Gianluca Borgesi

Od Aurelija Zanote (Aurelio Zanotta), oca osnivača kompanije, njegovih naslednika i arhitekti i dizajnera kompanije mogli smo da saznamo šta je ključ uspeha ovog italijanskog brenda - Research – Experiment – Innovation. Saznali smo da je ova kompanija bila prva u svetu koja je koristila vazduh u proizvodnji nekog komada nameštaja. U pitanju je fotelja Blow koju su dizajnirali De pas, D'urbino, Lomazzi & Scolari 1967. a u proizvodnji je od 1968.godine.

Seyhan Özdemir, Autoban,_Fotografija: Vladimir Miladinović

Sledeći predavač, prva dama konferencije bila je Seyhan Özdemir iz istanbulskog dizajn studija Autoban . Autoban su Seyhan i Sefer Çağlar sa još tridesetak ljudi koji sa njima rade na mnogim projektima. Seyhan je fascinirala beogradsku publiku hiper produkcijom svoga studija uz visok kvalitet koji postižu u svim projektima koje rade. Od 2003.godine do danas imaju više od 200 realizovanih projekata i preko 40 proizvoda. Dobitnici su mnogih nagrada i učestvovali su na svim važnijim svetskim izložbama, sajmovima i nedeljama dizajna. Polje njihovog rada je dizajn enterijera, arhitektura i razvoj proizvoda, a inspirisani su haosom megalopolisa. Locirani su u specifičnom delu Istanbula, u Galati, i crpe inspiraciju iz običnih stvari sa kojima se svakodnevno sreću. Uspeli su da naprave uspešnu saradnju sa proizvođačem De la Espada i da svoje proizvode realizuju pod imenom novog brenda Autoban and De la Espada, sa kojima od 2007.godine ulaze i u retail sektor. Oni za svoje prostore kreiraju specifične proizvode.

Wilkhahn, Burkhard Remmers

Pametan, praktičan, precizan, koncizan, ekspresivan i zanimljiv, Burkhard Remmers iz nemačke kompanije Wilkhahn nije pričao samo o dobrim stolicama koje čuvaju vaše zdravlje. Govorio je o vrednostima, odgovornosti, principima, inovacijama, o onome po čemu je već sto godina ovaj proizvođač jedan od lidera u proizvodnji kancelarijskog nameštaja. O tome da globalna finansijka i ekonomska kriza kombinovana sa primetnim uticajem klimatskih promena, zahtevaju nove političke, poslovne i socijalne koncepte. Kompanija je 1907.godine počela proizvodnjom drvenih stolica. Danas imaju preko 600 zaposlenih i mrežu distribucije u 91 državi i na svim kontinentima.
"Attractive and fascinating role can design have than to foster social interaction with people to one another and to work towards achieving a better carbon footprint?"


Stylepark, Mirko van den Winkel_Fotografija: Vladimir Miladinović

Stylepark je teško definisati. Simpatični Mirko van den Winkel iz Styleparka je došao da nam ispriča i objasni čime se oni bave. Kaže da su oni „The Network for design culture“. Pre tačno deset godina shvatili su šta im je činiti i u čemu je budućnost. Osnivaju Stylepark u Frankfurtu (Mirko je Holanđanin), i počinju da objedinjuju nekoliko stvari: online platformu, event menadžment, izdavaštvo, konsalting na razvoju specifičnih područja u dizajnu. Danas je Stylepark vodeća međunarodna platforma za arhitekturu i dizajn. Važno polje njihovog delovanja je i posredovanje između, arhitekata, projektanata i proizvođača, izvođača i konzumenata. Svi su super reagovali na njega. Možda zbog "Mirko" a možda što je nekako naš tip. Zanimljivo je da je prilično informisan o Srbiji i poziciji dizajna ovde. Počeo je predavanje sa izjavom Brand = Value. Nakon predavanja zajedno sa Jelovcem, Borgezijem, Remersom i Ajzlingerom je učestvovao u zanimljivoj diskusiji.


Fotografija: Vladimir Miladinović

Aernoud Bourdrez, je pravi gospodin, Holanđanin perfektnog držanja i sjajnog nastupa. Drugo ime mu je Use-IP (Use Intellectual Property), ali i Conflict Negotiations. On je advokat čija su uža specijalnost prava intelektualne svojine i posredovanje u rešavanju konflikta. Radio je više od deset godina za jako poznate klijente iz sveta dizajna, vizuelnih umetnosti, advertajzinga i arhitekture. Radio je kao savetnik u preko 100 slučajeva konflikta u preko 50 država širom sveta.


Aernoud Bourdrez, Fotografija: Vladimir Miladinović

Njegov pristup je analitičan i mudar. To mu je omogućilo da svoju poslovnu strategiju svede na 75 lekcija koje je opisao u svojoj knjizi GRRR-strategic conflict management in 75 lessons i koje smo pažljivo slušali tokom njegove prezentacije. Neke od lekcija smo naučili. Hard on the Problem, but soft on the People! Tough on the Case, soft on the People!

Sledeća dva predavača su bila dva Nemca. Prvi, Tobias Kohlhaas iz Weiss-Heiten berlinskog dizajn studija, sa ofisima u Londonu, Parizu i Cirihu. Odmeren mlađani grafički dizajner imao je šta da nam pokaže. Svaki projekat fino osmišljen, čisto i lepo spakovan. Naročito Megastructure Reloaded, Deutschland in Vietnam 2010, ali i mnogi drugi. Pomenuo je nekoliko puta da im je na nekim projektima saradnik bila prijateljica tipograf Andrea Tinnes. Weiss–Heiten je osnovan 2006.godine i partner mu je Birgit Hölzer. Evo šta je Tobias napisao na svom sajtu o BDW konferenciji i svima nama. "Weiss-heiten was invited to talk about recent projects at the design conference in Belgrade – We met great people there, discovered a vibrant city and beside all this, enjoyed fantastic food and music. So thanks for the great hospitality. We'll be back!"


Tobias Kohlhaas, Fotografija: Vladimir Miladinović

Werner Aisslinger je taj drugi Nemac, takođe Berlinac. Ali njega sigurno znate. On je jedan od osnivača DMY Berlin dizajn festivala, a od ove godine je i stalni član žirija ovog festivala. Po profesiji je arhitekta. Bavi se uglavnom industrijskim dizajnom, petlja i sa grafičkim i koncept dizajnom, uspešno. Na konferenciji je bio malo neraspoložen, možda je čovek zaista takav, ali oprostićemo mu i to zbog najdivnije stvari koju je napravio - Modular living Unit - Loftcube. Mada, njegov ceo portfolio je zaista impresivan. Njegovi radovi izlagani su u najvažnijim svetskim galerijama i muzejima dizajna (MoMa, Metropolitan, Vitra Design Museum). Kaže za sebe da je malo bipolar, da radi podjednako - s jedne strane komercijalne projekte i za novac, a s druge strane konceptualno. Da su obe stvari delovi njegove ličnosti. Od svežih stvari imali smo prilike da vidimo novi projekat za label Made in Berlin predstavljen u Milanu ove godine- 3D Stiching Furniture.


Werner Aisslinger, Fotografija: Vladimir Miladinović

I onda smo dočekali njega. On je Andy Stevens iz Graphic Thought Facility (GTF). Svi oni koji se bave grafičkim dizajnom moraju da vole ovaj londonski dizajn studio. Za sebe kažu da su design consultancy. Rade od devedesete i GTF čine Paul Neale, Andy Stevens i Huw Morgan. Sve što volite da obiđete kada odete u London, oni su vizuelno dotakli.

Graphic Thought Facility (GTF), Andy Stevens_Fotografija: Vladimir Miladinović

Kreirali su identitete za Design Museum, Royal College of Art, radili su za Tate i Victoria & Albert muzej. I naravno Habitat. Andy je nepretenciozan ali opasan tip, u kariranoj košulji. I ima šta da kaže, engleski, polako, kao na pozornici Šekspirovog The Globe-a. Imaćete prilike da se uverite koliko je super tip, jer smo uradili intervju sa njim. Keep informed!

Sledeća dva i poslednja dva predavača bili su romantični Italijan Mario Nanni iz kompanije Viabizzuno i gospođa Galit Gaon iz Design Museum Holon.


Viabizzuno, Mario Nanni_Fotografija: Vladimir Miladinović

Mario Nanni je osnivač kompanije Viabizzuno koja je sinonim za dizajn svetla. Ali on ne izgleda i ne priča kao biznismen. On je umetnik, jedan od najboljih jer neprestano eksperimentiše sa neverovatnim rezultatima. Tražio je da održi predavanje na italijanskom jeziku. Iako je bilo teško pohvatati baš sve o čemu je pričao a nije imalo smisla slušati takvog umetnika preko slušalica, njegovo predavanje je čulno i vizuelno bilo jedno od najlepših iskustava ovogodišnje konferencije. Ima studija u Milanu, Londonu, Barseloni i Bolonji i savet za sve mlade dizajnere i umetnike koji se bave svetlom jeste: dođite nekako do nekog od ovih studija. I uživajte u znanju i senzibilitetu ovog divnog čoveka!

Viabizzuno, Mario Nanni_Fotografija: Vladimir Miladinović

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text