Belgrade Design Week Powered by Samsung - Day 2

Drugi dan BDW Powered by Samsung konferencije "Innovation2" - Creative Value!

Drugi dan trodnevne konferencije "Inovacija2" doneo je i najbolje predavanje na ovogodišnjoj Beogradskoj nedelji dizajna“Grand prix powered by Banca Intesa” osme Beogradske nedelje dizajna osvojio je Sebastien Noel iz britanskog studija TROIKA. Osim ovog spektakularnog predavanja, drugi dan konferencije "Inovacija2" u velikoj meri je bio posvećen kreatorima globalnih reklamnih kampanja među kojima su sa nama bili neki od najboljih, TBWA, AKQA i Wolff Olins. Ali, ni to nije sve...


Sebastien Noel, TROIKA. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki


Dan je fantastičnom prezentacijom započeo Paul Belford iz agencije TBWA/London koja je jedna od deset vodećih marketinških agencija na svetu. Paul nam je otkrio zanimljiv podatak da u okviru velikog TBWA sistema radi pod okriljem svoje firme Paul Belford Ltd, koja mu verovatno omogućava određeni stepen autonomije i autorstva kako bi zadržao kreativnu slobodu da stvara rešenja koja ne izgledaju onako kako smo navikli. 


Paul Belford, TBWA. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 

Njegovi oglasi, kampanje i reklame doneli su mu status čuvenog stručnjaka za marketing, a na nekim od njegovih rešenja nećete videti čak ni logotip klijenta. Primeri koje je podelio sa beogradskom publikom su upravo odgovor na pitanje: "How do we make add that don't look like add?" Pametnom i sofisticiranom umetničkom direkcijom Paul Belford uspeva da plasira reklamna rešenja koja izgledaju poput editorijala, često prelomljeni i uklopljeni u časopise kao deo članka, priče....Neagresivno, suptilno, sa veoma prefinjenom estetikom. 


Paul Belford, TBWA. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki


Sledeći marketing ekspert, ali iz sfere digitalnih kreacija, jedan od autora čuvenih interaktivnih kampanja za velike brendove, bio je mladi Davor Krvavac (poreklom iz Bosne), koji je predstavio rad svoje matične agencije AKQA sa sedištem u Londonu, i otkrio nam detalje nekih od najuspešnijih digitalnih kampanja u kojima je učestvovao u okviru ove agencije. 


Davor Krvavac, AKQA. Fotografija: Petar Pavlov


Njegovo predavanje sa naslovom Creative Value, apostrofiralo je nekoliko važnih momenata. Da vrednost (koju daješ, pružaš kroz proizvod ili uslugu) mora biti jednaka poverenju (Value-Trust). Iako su im klijenti neki od najvećih brendova, predstavnika popularne kulture za koje razvijaju digitalne strategije putem višekanalnog marketinga, ono na čemu se Davor zadržavao sve vreme tokom svoje prezentacije je priča o neprestanom davanju, i kreiranju pravih vrednosti. Poruka sa kojom je završio prezentaciju bila je "Don't (just) make advertising. Give something (true value)"!  Pogledajte uspešnu Nike kampanju "The Chance".


Davor Krvavac, AKQA. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 

Sledeća gošća Laura Lee, konsultant i arhitekta, podelila je sa nama neverovatno iskustvo, kroz fantastičnu priču na koji je način putem kreativnih inovacija sa timom od 16 ljudi promenila koncept funkcionisanja vlade Južne Australije. Integrativnim dizajn strategijama stvorila je platformu i uslove za građenje jedne sasvim nove budućnosti svojih sugrađana. Uspela je da rigidnom sistemu politike i političara, objasni i približi snagu i vrednost dizajna, i na koji način dizajn može da obezebedi prosperitet čitavoj zajednici. 


Laura Lee. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 

Tamošnja vlada je pridržavajući se strategije koju je Laura osmislila počela da obezbeđuje odgovarajuće okruženje koje zadovaljava potrebe ljudi, životne okoline i mesta, dok istovremeno pruža dobar balans vrednosti i ulaganja. Kroz njeno istraživanje i program koji je napisala specijalno za vladu Južne Australije, ispričala je i jednu sasvim neobičnu priču o boljem svetu zahvaljujući kreativnim inovacijama, redizajniranju države u skladu sa načelima kreativnih industrija. 


Laura Lee. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 

U delu konferencije koji je nazvan World Innovation Session predstavila se Sabine Lenk iz Kreativne biznis nedelje u Minhenu (Munich Creative Business Week), koja nas je upoznala sa temama, organizacijom i programom ove mlade kreativne manifestacije koja je 2013. godine imala svoje drugo izdanje u Minhenu.


Jovan Jelovac i Sabine Lenk. Fotografija: Petar Pavlov
 

Zatim, imali smo priliku da čujemo zanimljivo predavanje Demetriosa Fakinosa, direktora manifestacije The European Design Awards (EDA) koja je zahvaljujući BDW-u- i TOS-u, ove godine svečanu dodelu Evropskih nagrada za dizajn organizovala upravo u Beogradu, a koja je upriličena 8. juna u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Njegovo predavanje je u fokusu imalo kriznu Grčku i poruku koliko je važan doprinos dizajna u realnoj ekonomiji, i to kroz prizmu njegove domovine, masovnog izvoza nebrendiranog maslinovog ulja, koje druge države uvoznice uspevaju preko dobrog dizajna i brendinda da prodaju i izvezu za duplo veći novac. Cena nezapakovanog (bulk) maslinovog ulja prema njegovim podacima iznosi 2,5 evra po litri, dok je brendiran 4,5 evra. Pokazao nam je i zanimljiv primer studija Mouse Graphic i na koji način su uspeli da putem dizajna kreiraju proizvod koji nije ni postojao, da bi se nakon što se pojavio na packaging design blogovima, kasnije afirmisao i pretvorio u realan proizvod My Olive Tree.


Demetrios Fakinos. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 


Upoznavanje publike sa Muzejem Macura je nesvakidašnjim predstavljanjem i nastupom četiri prijatelja Vladimira Macure, pretvoreno u svojevrsni avangardni performans kome je naročito doprinela činjenica da su prezenteri uspeli atmosferu, poentu i suštinu ovog projekta vizionara Macure da približe i ljudima koji ne razumeju srpski jezik, i to bez i jedne jedine fotografije Muzeja (izuzev skica Kniferovog meandra koji je bio inspiracija za arhitekturu objekta).


Muzej Macura, autori projekta: Ivan Kucina, Nenad Katić, Vladimir Macura; Fotografija: Ana Kostić
 

Četverac koji je prevazišao sve stereotipe prezentovanja u klasičnom smislu reči, i podario publici BDW-a jedno sasvim novo iskustvo činili su: Radonja Leposavić, Mira Brtka, Končarević Bojan i Ivana Đokić. Umesto njihove fotografije sa prezentacije, mi vam dajemo fotografiju Muzeja Macura u Novim Banovcima. Više o Muzeju pročitajte ovde.  A metod koji su iskoristili kako bi umesto Vladimira Macure održali predavanje Radonja Leposavić je uporedio sa "Foto kompenzacijom" Josipa Vanište (Gorgona). Umesto lika vlasnika Muzeja, imali ste na sceni četvoro njegovih prijatelja koji nisu znali gde su i zašto došli, i koji su na licu mesta morali da improvizuju prezentaciju Muzeja umesto njegovog vlasnika. Sama priča o tome kako je nastala sadašnja arhitektura muzeja je zanimljiva i govori o duhu Vladimira Macure. Idejno rešenje muzeja u formi skice osnove i 3d rendera arhitekti Vanja Kucina i Nenad Katić su predali Macuri kako bi ga pregledao i dao svoje komentare. Macura je autore prvi put posle toga nazvao nakon godinu dana da pogledaju objekat u završnoj fazi izgradnje. Autorima je bilo neobično da je na osnovu nepotpunog projekta uopšte počeo da gradi, a nakon što su videli gotovu završenu građevinu, bili su vrlo razočarani promenama koje je Macura samostalno uneo. Proporcije su bile narušene, kontinuitet unutrašnjeg prostora je bio prekinut, spoljno stepenište je nestalo i umesto njega postavjeni veliki zastakljeni atrijumi. Inspirisan idejnim rešenjem Macura je projekat prilagodio svom shvatanju izlagačkog prostora. I tako je postao koautor. Ostvarena je jedna nova vrednost upravo zahvaljujući nepotpunoj komunikaciji sa klijentom.

Češki dizajn kolektiv OKOLO sa sedištem u Pragu bilo je pravo osveženje ovogodišnje Beogradske nedelje dizajna, bar kada je grafički dizajn u pitanju. Ovaj dizajnerski trio čine Adam Štěch, Jan Klos, Matěj Činčera i Jakub Štěch. U Beogradu su bili Adam i Jan. Pokazali su nam neke od svojih najnovijih projekata iz domena grafičkog dizajna, vizuelnih komunikacija, izdavaštva, dizajna proizvoda, dizajna izložbi...


OKOLO Adam Štěch, Jan Klos. Fotografija: Petar Pavlov

 

Osnovani su 2009. godine u Pragu, tokom Praške nedelje dizajna, a neki od prikazanih projekata su BMX Visionarists (Designblock 2009), Okolo Magazine, Botas Classic, Monster Collection, Mollino, Pedal Project Magazines. Uskoro više o njihovom radu na Designed.rs.


OKOLO Adam Štěch, Jan Klos. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki


Sebastien Noel iz britanskog studija TROIKA je posetioce ovogodišnje konferenije proveo kroz jedinstveni pristup u radu studija i predstavio brojne radove. Njegov nastup na trodnevnoj edukativnoj BDW konferenciji, ocenjen je kao najavangardniji među predavanjima preko trideset svetski poznatih zvezda. Zasluženo osvojeni “Grand prix powered by Banca Intesa” osme Beogradske nedelje dizajna, Sebastien Noel poneo je kući sa utiskom "Beogradska nedelja dizajna je ispunila sva obećanja. Inspirativan niz predavača je istovremeno pratio izvanredni osećaj gostoprimstva", izjavio je Sebastien Noel. 

Sebastien Noel TROIKA. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki


Sebastien je predstavio nekoliko spektakularnih projekata koje je zajedno sa svojim partnerima iz Troike (Eva Rucki, Conny Freyer) realizovao u proteklih par godina. Troika je studio sa sedištem u Londonu koji su ovo troje kreativaca 2003. godine osnovali nakon završenih studija na Royal College of Art. Svi radovi koje smo imali priliku da vidimo od kinetičke skulpture "Cloud" iz 2008. godine do UK paviljona u Šangaju, ali i manjih projekata kao što je "Falling Light" za Swarovsky iz 2010. godine su eksperimentalni umetnički radovi koji imaju interdisciplinarni pristup, a kombinuju skulpturu, arhitekturu i savremene instalacije.


Sebastien Noel TROIKA. Fotografija: Petar Pavlov
 


Owen Huges i Christophe Moody iz britanske brending agencije Wolff Olins upoznali su nas sa načinom rada ove kultne agencije, jedne od najsmelijih brending agencija na svetu. Sa ofisima u Londonu, Njujorku i Dubaiju, Wolff Olins tim broji preko 150 kreativaca i prema Owenovim i Chrisovim rečima predstavlja "little big company" koja je u stanju da stvori bolje okruženje za klijente, vodeće kreativne strategije i fantastične sisteme vizuelnog identiteta. Njihov portfolio sajt je neprocenjiva riznica kreativnog bogatstva i inspiracije.


Owen Huges, Wolff Olins. Fotografija: Petar Pavlov


Korporativni brending kojim se najviše bave rade uglavnom za ozbiljno velike klijente i ključ njihovog uspeha je u konstantnom kontaktu i dobroj komunikaciji sa klijentom. Za svaki takav "brand massive" projekat formiraju tim koji se sastoji od stručnjaka iz sva četiri sektora agencije, a njihov moto u radu je "Designers need to make more"! Dizajner nije samo dizajner, on mora da vlada mnogim veštinama. Dizajner mora da se razume u copyright, kodiranje..., dizajner mora da razume kako klijent razmišlja, mora da bude dobar menadžer.  


Christ Moody, Wolff Olins. Fotografija: Petar Pavlov


Poslednji predavač drugog dana BDW konferencije "Inovacija2" bio je Nikola Damjanov, lead technical artist u domaćoj kompaniji Nordeus koja je osmislila i realizovala popularnu sportsku video igru "Top Eleven Football Manager" koju mesečno igra 11 miliona ljudi. Pored titule "evropske najnagrađivanije kompanije za razvoj video igrica" i nagrade "Best Gaming Start-up at Europas Awards 2011", Nikola se pohvalio da je njegova kompanija dobitnik nagrade "Best Employer in Serbia and the Region". Novost iz ove kompanije za koju veliki broj muškaraca zaljubljenika u ovu igricu verovatno već zna, jeste da je legendarni fudbalski menadžer Žoze Murinjo postao novo lice video igrice" Top jedanaest-postani fudbalski menadžer".

Nikola Damjanov, Nordeus. Fotografija: Petar Pavlov
 

 

 

 

 

 

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text