Kampanje protiv pušenja

Pre nego što smo „zakoračili“ u Novu Godinu počela je priča o zabrani pušenja na javnim mestima.

Ovog puta su nove mere zabrane uplašile sve strastvene pušače, a neki su čak spominjali i proteste na ulicama.

Izmenama Zakona o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu u Srbiji će u 2016. godini biti uvedena potpuna zabrana pušenja na javnim mestima, uključujući sve ugostiteljske objekte. Šta ovo tačno znači: svaki kafić i restoran će biti nepušački bez mogućnosti podele prostora na pušački i nepušački deo, kao do sada.

Ministarstvo zdravlja Srbije je u saradnji sa donacijama EU i lokalnim marketinškim agencijama imalo zapažene kampanje u borbi protiv duvanskog dima. Može se reći da je Ministarstvo bilo vrlo odlučno u ovoj borbi pošto su odobrili smele i primećene kampanje koje su čak osvojile nagrade. Sve pohvale.

Beograd, 2009. godina: Mrtvačka kola sa natpisom „Još uvek pušite? Vidimo se uskoro!“

Bio je to samo blagi početak kampanje protiv pušenja koje je organizovalo Ministarstvo zdravlja Srbije u saradnji sa SVA agencijom.

Nakon ovoga je usledila kampanja „Osveži prostor, izbaci duvanski dim“ koja je u komunikaciju uvela dozu humora u pokušaju da se ohrabre nepušači da dišu vazduh bez duvanskog dima. Cilj ove kampanje je i približavanje problema pušenja mlađoj populaciji.

Duvan - Izbaci duvanski dim from SVA Agency on Vimeo.


U svetu izdvajaju mnogo više novca za borbu protiv pušenja. Naravno, duvanska industrija je jaka u svim zemljama sveta kao i pušačka strast zavisnika, ali određeni broj lekara i zakonskih predstavnika se bori protiv jedne od najrasprostranjenijih zavisti modernog doba. U pojedinim državama zakon je dosta strožiji i upozorenja su mnogo jasnija. Paklice cigareta nose vrlo živopisne fotografije. 

Marlboro paklica cigareta u Kanadi

 

Paklica cigareta u Londonu


Paklice cigareta u Singapuru

Čini mi se da je samo pitanje vremena kada će i ovo biti na snazi u Srbiji.

Svetske marketinške agencije su dale svoj doprinos u borbi protiv pušenja na vrlo kreativan način. Izdvajam samo nekoliko.

 

Kampanje koje ostaju upamćene su, naravno, one najekstremnije, i po mom mišljenju, Tajlanđani su pobedili. Poslednja kampanja u 2015. godini koju je sprovelo Tajlandsko Ministarstvo zdravlja u saradnji sa BBDO Proximity Thailand agencijom i Chulalongkorn Medicinskim Univerzitetom iz Bangkoka je mnoge šokirala.
TV reklama prikazuje crnu tečnost koja podseća na mastilo kojim je ispisano: “Omogućite vašim plućima da ponovo dišu”.

Ono što je šokantno jeste samo mastilo koje je napravljeno od pluća mrtvih pušača, koja su donirana u naučne svrhe.

“Mastilo crnih pluća” (The Black Lungs Ink) je flaširano i deljeno na javnim mestima, a umetnici i kaligrafi su u nekoliko javnih nastupa stvarali slike i poruke koje inspirišu ljude da ostave cigarete prikazujući im kako one utiču na njihovo zdravlje i telo. 

The Message from the Lungs (Thai Health Promotion Foundation) from Bbdo Proximity Thailand on Vimeo.

Koliko je ova kampanja uticala na pušače ne znam, ali ja nisam ostala ravnodušna.

Pušači: Srećno!

 

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services