Miloš Ilić i subverzivno dobre priče.

,,Uporedo sa svim vidljivim aspektima rada, sve vreme sam bio posvećen jednoj skrivenoj aktivnosti – švercovanju – odnosno švercovanju vrednosti (ili bar svega onoga što spada u moj set vrednosti) u gigantski svet masovne industrije. Godinama sam pažljivo krio verovanje da sva ta ‘javna’ umetnost, bilo da je reč o arhitekturi, dizajnu ili advertajzingu, može da bude sila koja menja našu stvarnost nabolje”,  Miloš Ilić, izložba: Švercovanje vrednosti u masovnoj industriji - Galerija Podroom, KCB (Knez Mihailova 6), u sredu 28.novembra u 19h.

Švercer u srpskoj skorijoj tradiciji predstavlja osobu koja putuje iz zemlje u druge prostore kako bi doneo dobra koja u matici ne postoje. I uglavnom ima negativnu konotaciju - kao i advertajzing, uostalom. Međutim, ako stavimo krmače torbe na stranu - šverc je poput velikih otkrića: vrsta borbe koja za rezultat ima nova dobra i proširenje vidika. Pitanje koje pravi razliku je - ko švercuje i zašto?

Masovnu industriju reklama i reklamoždera lako je okarakterisati kao prodavce magle - kao tamo rade ljudi kojima je cilj da vas zavedu kako biste potrošili pare za stvari koje vam ne trebaju. Advertajzing je super-lako i zabavno generalizovati, naročito iz ugla čisto umetničkih disciplina. Ali, šta ako je sasvim drugačija vrsta autorstva u pitanju? Na primer, šta ako je u pitanju strategija da vam stvarno bude bolje? Da budete srećniji, pametniji, inspirisaniji?  Šta ako u toj industriji postoje ozbiljni pripovedači koji svoj izraz koriste da poprave svet? Zvuči neverovatno, zar ne?

Nivea - Pause - Age Later.

Kreativno izražavanje - pričanje dobrih priča je staro koliko i civilizacija. Dobre priče čine čoveka da se oseća drugačije - da se pokrene da nešto uradi, shvati, promeni. One čoveku daju ono što mu akutno nedostaje: smisao, motiv, snagu, osetljivost... Sve dobre priče švercuju vanvremenske vrednosti u lepo upakovane poente.

The Firdge - Find music

I sva sreća da ne okreću leđa masovnoj industriji, jer siroti homo sapiens konstantno negde trči i nikada nema vremena. Umesto trolovanja na temu stanja u kojem se nalazi društvo, plemenitije je iskoristiti razrađene kanale masovne kulture da se servira stil, toplina, ljubav, prijateljstvo, hrabrost... U “tiraniji trenutka“ u kojoj se svi nalazimo, uspešna strategija je lepo spakovati i proturiti vrednosti koje prete da se izgube u ovoj blesavoj egzistencijalnoj jurnjavi.

Strateška kreativnost danas je važan alat kulturnog mita. Očišćena od elitizma i bremena barbarogenija, kreativnost sa ciljem se ne libi napora da bude mišljena strateški da bi odigrala određenu ulogu - ponekad je to prodajna uloga, ali isto tako igra nezamenljivu ulogu katalizatora promene u društvu. Kako sve više ljudi ima pristup medijima, odgovornost autora postaje sve veća.

Miloš Ilić je subverzivan.
Čuvajte ga se - ponudiće vam prave vrednosti spakovane u odlične priče. A to je opasno. Kad se čoveku ponudi smisao mogu se desiti strašne, strašne stvari. Na primer - radost, inspiracija, entuzijazam, promene. Mogu se otvoriti srca.

Al Quoz Music Festival

Homeless Foundation

“U svojim opsesivnim stanjima pokušao sam da prošvercujem stratešku kreativnost, estetiku, inovativno razmišljanje, sveže narative… nije bilo kraja količini švercovanja koju sam bio spreman da uradim. Naravno, to nije uvek bilo moguće, ali u slučajevima kada jeste, ispunjavalo me je to tajno zadovoljstvo koje me je teralo da švercujem još više. Paradoksalno, što sam ja više švercovao, to su drugi više profitirali, katkad i u neslućenim razmerama.“ Miloš Ilić

Pozivamo vas na izložbu najnagrađivanijeg švercera na svetu. Miloš Ilić je vodio kreativne timove u najuspešnijim agencijama u Evropi, Americi i na Bliskom Istoku. Vlasnik je lepe galerije Lavova i zvezdica i zbog beskompromisnog kvaliteta radova jedini je u Gunn reportu sa ovih prostora. Na sreću beogradske kulturne advertajzing scene, sada vodi kreativni tim agencije LunaTBWA.

Wood Glue

Al Quoz Music Festival

Švercovanje vrednosti u masovnoj industriji - pozivnica

Radovi Miloša Ilića prete da vas očaraju. On je jedini šaman - švercer koga ćete upoznati. Vidimo se u sredu - Galerija Podroom, KCB (Knez Mihailova 6), 28.novembar u 19h.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

“Recognizing the need is the primary condition for design.”

Charles Eamesviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services