Formiranje vizuelne svesti


DNK alla italiana

L’ italianita

Ovih dana u Milanu održana je izložba ilustracija i promocija publikacije “l ’italianita” posvećena vizuelnim ikonoma XX veka koje su na različite načine formirali svest ove zemlje.
Urednik ovog izdanja, inače dizajner po vokaciji, Giulio Iacchetti, na ovaj zabavan način predstavio je kratki pregled nezaboravnih vizulenih amblema - ikona tj predmeta, proizvoda, brandova, ilustracija, koje su formirale vizuelnu svest Italijana.
Trideset različitih amblema od vespe, do špice italijanskog dnevnika, nuttele,...itd reinterpretiranih od strane autora Ale + Ale i objašnjenih putem trideset različitih tekstova čine sadržaj ovog izdanja. Ova vizulena igra je podsećanja na ono što na neki način danas čini DNK svakog Italijana. Bez namere da predstavi sveobuhvatni pejzaž onoga što se danas može nazvati vizuelnom svešću jedne nacije, ovo predsatvlja lični osvrt na vizuelne i kulturne predhodnike. Svi ovi predmeti, proizvodi, brendovi, ilustracije ... postale su nesto sa čime se prosečan Italijan svakodnevno susreće tj opšte mesto.

Nutella

Možemo je nazvati najitalijanskijim proizvodom od svih. Dobro poznata i našoj publici, od ukusa, do imena, pa do samog pakovanja. Krem od lešnika za mazanje, Ferrerov proizvod...nema mu ravnog. Ovog puta vidjen u potpuno drugačijem svetlu. Očito je autor tražio isnpiraciju o delima pozantih umetnika.

Il bacio Perugina

Il bacio što u prevodu znači poljubac je vrlo poznata bombonjera u Italiji. Nastala 20 ih godina prošlog veka. Možete je pokloniti devojci za dan zaljubljenih, za 8.mart, za godisnjicu, rodjendan, a možete je pokloniti i prijatelju. Karakteristična po ljubavnoj poruci koju možete pročitati na poledjini omota. Prepoznatljiva po srebrnom papiru sa plavim zvezdicama. Nepromenjeni retro dizajn ovog puta je predstavljen u stilu 50 ih.

La Sambuca Molinari

Još jedan od zaštitnih znakova Italijana. Sambuca Molinari je liker od anisa proizveden daleke 1945. godine. Ime je dobio po njenom proizvodjaču Angelu Molinariu. Jedini proizvod u Italiji koj u svom nazivu može da koristi reč 'Extra' radi vrhunskog kvaliteta i kombinacije genetski nemodifikovanih sastojaka. Jedinstvena formula, kao i iskustvo tri generacije doprinelo je da mu Italijani ostanu verni i nakon toliko godina. Sambuca Molinari i njene kapljice, kako je popularno zovu Italijani, misleći na 3 zrna kafe, je jedan on najčešćih načina serviranja ovog pića ( la mosca ).


Caffetiera Bialetti

Ako ste ikada bili gost nekog Italijana ili letovali u Istri sigurno vas je ujutru budio miris tek skuvane kafe. Mit kafe i način njene pripreme je apsolutni ritual u ovoj zemlji.
Alfonso Bialetti je 1933. izdizajnirao espresso maker tj caffetieru koja je od tog trenutka postala nezaobilazni predmet svake kuće, doma u Italiji. Ova inovacija donela je i neke interesantne promene u društvenom smislu. Ritual ispijanja kafe bio je do tada vezan samo za barove, od tog trenutka dobra i kvalitetna kafa - espresso se mogao popiti u svakoj kući širom Italije.

Gazzetta dello Sport

Gazzetta dello Sport je jedna od najprodavanijih sportskih dnevnih novina u Italiji. Prepoznatljiva po roze boji. Nezaobilazni deo muškog rituala.

Agip – Eni

Pas sa šestoro nogu koj bljuje vatru simbol je Agipa, italijasnke naftne kompanije nastale još za vreme faštičkog režima. Ilustracija je nastala u duhu tog vremena i imala je za cilj da ostavi utisak moći i agresije.
Autori Ale + Ale nam kroz svoj elaborat ilustracije nude kratki pregled Italijanske savremene istorije. Psa na lancu drži Enrico Mattei, čovek koji je transformisao i reorganizovao italijansku naftnu kompaniju nakon rata. Ostao je zapamćen po tome što je doveo do rasturanja monopola na tržištu nafte koju su do tada držale komapnije poznate pod nazivom ”7 sestara”. Njegova smrt se vezuje za ove dogadjaje.

Grazziela

Bicikl za žene. Jedan od najprodavanijih modela. Od 1964. do danas obeležio put ženske emancipacije u Italiji


Il dado Star

Bezbrižan i nasmejan lik žene prati Italijane sa polica supermarketa kada žele da kupe kocke za supu. Godinama ista, netaknuta, osim malih korekcija na licu koje je proizvodjač morao da uradi kako bi i dalje delovala sveže i mladoliko. Ovog puta vidjena kao Gioconda ili popularno poznata Mona Lisa Leonarda da Vincija.


Il bisoctto Bucaneve

Ovo je jedan od onih proizvoda kojeg se sećate ceo život sa nostalgijom. Naši roditelji bombona 505 sa crtom ili Borovo cipela, njih verovatno bez sete, ali moja generacija se sigurno seća žvaka koje su izgledale kao cigareta ili recimo bazuka. Tako je nezaobilazni momenat u životu jedne ili više generacija u Italiji, još od davne 1950. godine keks pod nazivom Bucaneve. I dalje u istoj ambalaži, tubi, Bucaneve je  sastavni deo svakog doručka i užine.

Giulio Iacchetti se bavi industrijskim dizajnom od 1992. godine. Predaje na nekoliko univeziteta i u različitim dizajnerskim školama, u Italiji i inostranstvu. Radio je za Bialetti, Casamania, Coop, Ferrero, Guzzini, Mandarina Duck, Sambonet, Pandora Design, Thonet Vienna. Dobitnik je mnogobrojnih medjunarodnih nagrada.
Neki njegovi radovi izloženi su kao stalna postavka Muzeja moderne umetnosti u New Yorku MOMA .
Ale + Ale su Alessandro Lecis i Alessandra Panzeri.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Komentari

munch's picture
munch
10:34 04/06/09

bacio

otvorili su 'bacio' sladoledzarnicu kod nas na cvetnom trgu ... njam :)

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text