RE:FW: Air Business

Veoma pažljivo sam pročitao sve komentare na Cobin i moj blog. Čak sam stigao da vidim i one koje su autori nešto kasnije obrisali :)

Uglavnom se radi o konstruktivnim mišljenjima iako me prilično zapanjilo koliko ima onih koji nisu uhvatili suštinu nego su zamenili teze… mada se to, ovde kod nas, radi svaki dan… od jutra do mraka… Naravno da me nisu pogodili oni koji su ispod granice dobrog ukusa a bez ikakve suštine i smisla, što reče Bendžamin Frenklin „svaka budala može kritikovati, osuđivati i žaliti se – a većina budala to i radi.”

Ono što me baš ražalostilo i zbog čega mi je baš žao, jeste da se u velikoj većini postova, na uvijen (ređe) ili direktan (više) način, autorima (Cobi i meni) pripisuje sujeta kao glavni motiv za kritički odnos prema vizuelnom identitetu novog/starog nacionalnog avio prevoznika (koji i nije sasvim u našem vlasništvu). Ono što je, očigledno, konstanta, apsolutna nepromenljiva, ovde kod nas, bez obzira na godine, pripadnost i opredeljenje, jeste – crno-belo, nema sivo… jeste – ako nisi za onda si protiv, nema nisam ni za ni protiv… jeste – il’ voliš il’ mrziš, nema nit volim nit mrzim, poštujem a poštuj i ti…

Ideja obraćanja pažnje na nepromišljen, neadekvatan i loš (bilo kakav) dizajn uopšte ne potiče od ozlojeđenosti što Cobin ili moj studio nije autor ovog ili bilo kog budućeg rešenja bilo čega za bilo koga ovde ili bilo gde. Ne. Suština je u želji da se nešto, nekada, jednom i konačno promeni na bolje. Zato što znamo da bi trebalo bolje, više i drugačije. I da može tako (ne mora nužno tim redom a najbolje bi bilo zajedno). Sigurno može. I ako dovoljno puta budemo ukazali na tu mogućnost u jednom trenutku ona će postati stvarnost.

Uopšte mi nije bila namera da se dalje bavim ovom temom… stvarno. Međutim, između brojnih vesti koje pratim i koje me sustižu svakog dana, pojavi se jedna koja se tako lepo, u svakom svom detalju, uklopi u sve ovo da, onda, ne odolim.

***

Pre neki dan, 17. avgusta, predstavljen je i počeo je da živi novi vizuelni identitet FIJI Airways-a – što je bilo najavljeno početkom ove godine kada je Air Pacific, nacionalni avioprevoznik na Fidžiju, objavio da će svoje ime (koje datira iz ranih 70-ih) promeniti upravo u FIJI Airways. Za ovaj posao, takođe početkom godine, izabran je FutureBrand Australia (FutureBrand je brend-konsalting kompanija, deo McCann Worldgroup, sa 26 agencija u 18 zemalja – portfolio je toliko impresivan da je pravo uživanje gledati ga).

Inače, Fidži (Republic of Fiji) je ostrvska zemlja (čini je više od 330 ostrva) u južnom Pacifiku oko 2000 km severoistočno od Novog Zelanda… skoro pet puta je manji od Srbije a naseljava ga sedam puta manje stanovnika nego ih ima od nas… ako je verovati različitim podacima sa Neta, BDP im je nešto veći od polovine našeg!

So, evo dela onoga što je FIJI Airways danas.

***

Nemam vremena, snage, čak ni želje, da se upuštam u komentarisanje vizuelnog identiteta FIJI Airways-a ili svega onoga što je obuhvaćeno i urađeno… ili bilo kakvo analizu i poređenje sa onim što personifikuje Air Serbia-u… a nije ni potrebno, zaista. Materijala o ovom projektu na Mreži ima dovoljno da pametni i gladni znanja donesu sve kvalitetne zaključke, prikupe silna iskustva i zaista nauče mnogo… ja jesam. Na one druge primenio bih, ovom prilikom, jedan od najboljih beogradskih grafita ikada – praznu glavu vetar nosi.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services