Blenda

About

Sekcija koja se bavi fotografskim esejima, dajući još jedan prostor autorima čiji rad iako možda postoji negde na internetu, nije dovoljno naglašen i uobličen u temi. Blenda se fokusira upravo na ovo uobličavanje i kazivanje priča, različitog pristupa i karaktera, preko intimnijih do malo širih. Zajednički element svih ovih priča je subjektivno viđenje sveta oko nas, iskazivanje stava prema stvarima i pojavama, bile one kompleksne ili banalne.

Fotografija je nešto sa čime povezujemo čitave naše živote - čuvamo ih u foto albumima, kompjuterima ili pak u našim glavama i na taj način borimo se da sačuvamo deliće prošlosti; fotografija je nešto što svakodnevno doživljavamo u sadašnjosti, okidač za razna osećanja i raspoloženja; fotografija takođe budi maštu o dalekoj budućnosti, a sa druge strane otvara pitanja u vezi sa onim skrivenim, neprikazanim.

Kroz fotografiju percipiramo svet koji gradimo oko nas; ona je ta koja nas inspiriše ali neretko zna i da šokira, izbaci iz koloseka i navede na razmišljanje.

Selekcija autora koje ćemo izbacivati u okviru Blende na svake dve nedelje nije nimalo slučajna. Blenda trenutno funkcioniše po principu poziva, ali nakon nekog vremena ćemo omogućiti svima da šalju radove, koji će kasnije biti žirirani.

Uživajte sa nama, razmišljajte i učestvujte. Dobrodošli!

Submit

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industrys standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Uživajte sa nama, razmišljajte i učestvujte. Dobrodošli!posalji

Authors

Éire

Pogledaj galerijuÉire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire Éire

Lale Dejan Lalić

Éire, ili što bi mi rekli Irska, je naziv serijala  'razglednica' koje sam napravio tokom skorog boravka. Ako nekoga put nanese neka popije jedan Smithwick's za mene!

While everything else flows...

Pogledaj galerijuWhile everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows... While everything else flows...

Davide Degano

How can we define what “ socializing “ is? Is it necessarily expressed through people actively interacting between each other? Or can it even be expressed through several individuals that nothing have to share but a “ place” ?

It appears to me both...

Kafanas is a distinct type of bar typical of former Yugoslavia's country which serves mainly coffee and alcoholic beverages. It was born as a center  for political and artistic discussions.

Kafanas with their dim-wooden atmosphere, eye-watering amount of cigarets, smoke

Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001

Pogledaj galerijuŠkolske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001 Školske table / Dnevnik dežurstava 2000/2001

Marija Konjikušić

Oba rada u vezi su sa boravkom u školi, u selu Gradac, u okviru umetničke kolonije. Pokušala sam da uspostavim interakciju između škole koja je preko leta prazna, i umetnika koji tada nastanjuju prazne učionice. "Školske table"- zamolila sam kolege umetnike da na školskim tablama realizuju po jedan umetnički rad. Cilj mi je bio da ostavimo đacima rad da ga i oni vide, kao neku vrstu zapisa našeg boravka u njihovoj školi. Umetnici: Joškin Šiljan; Marija Bogdanović; Jovan Rakidžić; Maja Đokić i Aleksandar Jevtić. "Knjiga dežurstava 2000/2001" predstavlja imaginarnu priču, ispričanu u vidu listanja zatečene knjige pronađene u samoj školi. Bizarna priča o životu u školi koja sa sve manjim brojem đaka ne može ni da izgleda kao da se u njoj odvija normalan rad i školski život.

Ulica

Pogledaj galerijuUlica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica Ulica

Jovan Marjanov

Ulica je prostor između stambenih objekata u nekom naselju koji služi za slobodno kretanje ljudi ili vozila. (Vikipedija)

Bez naslova

Pogledaj galerijuBez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova Bez naslova

Jana Radović

Pešačila sam po Staroj Planini i setila sam se koliko smo mali.

Voyage vers

Pogledaj galerijuVoyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers Voyage vers

Mario Del Curto

Voyage vers is a project by Mario Del Curto. It focuses on the different ways in which human beings have interacted with their natural, botanical environment through the ages and in different parts of the world. The Swiss photographer, well-known for his stage photography, his portraits of Art brut artists and his images of extraordinary international environments, goes beyond the thematic limits of his existing work. This trans-disciplinary and exploratory project sets out to be a “subjective narration” which stands at the crossroads between art and science, where photographic vision meets cutting-edge research in plant biology. Implicitly, the spectator is confronted with essential contemporary questions, such as the conservation of biodiversity and natural resources as well as more confidential issues, among them, our relationship to life.

Beograd očima migranata

Pogledaj galerijuBeograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata Beograd očima migranata

Beograd očima migranata

Projekat “Beograd očima migranata“ realizovala je beogradska agencija Block & Roll u saradnji sa Divac fondacijom.

Nastao iz želje da se izbeglicama poželi dobrodošlica u našem gradu, pružio im je priliku da na trenutak pronađu utočište od teških životnih okolnosti u kreativnom stvaralaštvu.

Nakon kratkog kursa fotografije, učesnicima projekta su podeljeni foto aparati, sa pozivom da dokumentuju svoje viđenje njima nepoznatog grada. Na izložbi fotografija održanoj na Kalemegdanu, Beograđani su mogli da vide kako nihov grad izgleda viđen očima privremenih sugrađana.

Nova stara Kina

Pogledaj galerijuNova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina Nova stara Kina

Jelena Žigić

Istraživanje života ljudi iz provincije Sičuan u centralnoj Kini. Vrtoglavi ekonomski rast ove zemlje i sukob tržišne ekonomije, tradicije i komunističkih vrednosti je primetan u svakodnevici običnih ljudi koji se bore za svoje mesto u novoj Kini.

Večiti derbi

Pogledaj galerijuVečiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi Večiti derbi

Anđela Petrovski

Serija fotografija sa mog prvog odlaska na fudbalsku utakmicu. Išla sam sa drugom koji radi za TifoTV, portal za strastvene navijače gde se dele fotografije sa utakmica svih klubova sveta. Moj prvi odlazak na utakmicu je bio odmah na sam teren, gde se sve događa, a to mi je bilo jako uzbudljivo. Nisam se osećala sigurno ali jesam odlično. Drugo uzbuđenje je bio izazov koji ovaj sport predstavlja za fotografe, pogotovo one sa skromnom opremom. Ovo iskustvo mi je bilo dragoceno. Pored toga što predstavlja veliki trening za reflekse, koncentraciju, pa i samo poznavanje sporta, najlepša mi je bila činjenica da prvi put idem na utakmicu, baš na derbi, baš na teren i baš da bih fotografisala.

Ovde samo čovek fali

Pogledaj galerijuOvde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali Ovde samo čovek fali

Ivan Zupanc

Prikazane fotografije predstavljaju kontinuirani izbor neobjašnjivih unutrašnjih dešavanja primećenih u svakodnevnom životu.

Faces of Doha

Pogledaj galerijuFaces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha Faces of Doha

Bojan Mustur

Nekada Al Bidda, danas je Doha. Veliko drvo, zovu ga. Plodovi, mnogi se rode.
Perzijski zaliv, velik li je. Biser. Sjaji! Da primi mnoge ljude, velikih srca. Kulture, razne. Svetove uskomešane. I pored blokade. Zar još traje?
Glave, gore. Sinovi moji, Allah je tu.
Stižu, arapske noći. Hladne. Pogledaj u nebo, kolica mala. Velika. Zvezde, bljašte. Niko ga oduzeti ne može. Večan li je. Splendor!
Lica. Ogledalo sreće.
Mir, vidiš li ga stranče? I, tišinu. A, lepotu?
Doha, sada lepo spava.
I Zemlja, naša.
Spokoj, nastupa sada.

Z I M B A B W E

Pogledaj galerijuZ I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E Z I M B A B W E

Dunja Pantić

Every man gotta right to decide his own destiny,
And in this judgement there is no partiality.
So arm in arms, with arms, we'll fight this little struggle,
'Cause that's the only way we can overcome our little trouble.
Brother, you're right, you're right,
You're right, you're right, you're so right!
We gon' fight (we gon' fight), we'll have to fight (we gon' fight),
We gonna fight (we gon' fight), fight for our rights!
Natty Dread it in-a (Zimbabwe);
Set it up in (Zimbabwe);
Mash it up-a in-a Zimbabwe (Zimbabwe);
Africans a-liberate (Zimbabwe), yeah.              "Zimbabwe" - Bob Marley

Bez naziva

Pogledaj galerijuBez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva Bez naziva

Aleksa Vitorović

"Život negde između dva života, a šta je život no razočarenje".

Puls

Pogledaj galerijuPuls Puls Puls Puls Puls Puls Puls Puls Puls

Sonja Žugić

Serija fotografija "Puls", nastala u jugoistočnoj Kini 2016, predstavljena je u Prodajnoj galeriji Beograd.
“…Puls kroz igru formalnih elemenata i gotovo crtački grafizam apstraktne kompozicije kadra, ubedljivo govori o kretanju i običajima jedne zajednice.
…Fotografski frejmovi postali su ravne površine papira i svojevrsno poprište “crtačkih sinhroniciteta” njenog autora. Na površini odabranih kadrova gotovo kaligrafski islikane vertikale i horizontale trsčanih nizova, kurzivnih zapleta i raspleta, dinamike svetla i senke – oslikavaju suštinu istočnjačkog holističkog pogleda na svet, kao i autorkinog neposrednog bivanja “u” i “sa” svetom.” Iz kataloga Puls, Istoričar umetnosti Jelena Krivokapić.

Spot

Pogledaj galerijuSpot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot

Jana Ljubičić

Spot /spɒt/
noun
a small round or roundish mark, differing in colour or texture from the surface around it
a particular place
a short length of time in a show that is given to a particular performer
verb
to see or notice someone or something, usually because you are looking hard

Zagreb / Septembar 2017

Grobničke Alpe

Pogledaj galerijuGrobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe

Tamara Mikler

Grobničke Alpe nalaze se u zaleđu grada Rijeke. To je skupina 16 vrhova koji se nižu jedan za drugim, a svaki je potpuno drugačijeg sastava i izgleda, što tom području daje posebnu ljepotu.
Jesenska serija, sa sobom je donijela neočekivane pljuskove koji su oplemenili bogatstvo toplih tonova krošnji; dok ih je hladna zima ogrnula plavičastom maglicom koja se suptilno nadvijala iznad smrznutih površina.
Posebna je radost imati priliku biti u pravom trenutku na pravom mjestu te zabilježiti trenutke koji nam se prikažu u djelićima sekunde i ubrzo zatim nestanu.

S3

Pogledaj galerijuS3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3

Vedran Kolac

S3 je serija fotografija kompleksa Split 3 koji čine naselja koja su izvedena na istočnoj periferiji grada Splita od sedamdesetih do osamdesetih godina kao rezultat urbanističkog plana iz 1969. godine.

Razlog snimanja je bila želja za otkrivanjem dramatičnih i apstraktnih betonskih kompozicija koje posetioca dočekuju na istočnom ulazu u grad, a čija se definicija lomi između pojmova skulpture i kuće.

Poetične kompozicije naselja rezultat su serije fotografija shvaćene kao alat/medij otkrivanja, sećanja, zamišljanja i razmišljanja o mestima, kako onim poznatim, tako i nepoznatim.

Nadvremenski

Pogledaj galerijuNadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski

Nikola Janković

Rishikesh se nalazi na svetoj reci Gang u podnožju Himalaja u Indiji.

Fotografije su inspirisane odnosom Indusa prema životu, vremenu, duhovnom i svakodnevnom.

The Lagos Story

Pogledaj galerijuThe Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story

Vladimir Miladinović Piki

Niko sa sigurnošću ne može da tvrdi koliko stanovnika ima Lagos, glavni grad Nigerije - 20, 30 miliona? Brojevi neće dočarati nesagledivu površinu ovog poli-kulturnog mravinjaka, kao ni provaliju koja zjapi između siromaštva nekih od najvećih slamova na svetu i tehnološko-energetskog potencijala Nigerije. Jednom nogom u kolonijalnoj prošlosti, drugom koračajući u budućnost, uz pulsirajući ritam ulica, haotične zvuke pijaca i trgova, Lagos je više organizam nego grad, frenetična metropola u kojoj su trgovina i razmena gravitacioni centar svakodnevice. Na kraju dana, cilj tezgarenja, cenjkanja i pravljenja dilova nije samo prosta ekonomija, već razmena iskustva. U ovoj igri razmene, Lagos kao mesto za inspiraciju je nenadmašiv - haotičan, neobuzdan, u isto vreme prisan i negostoljubiv, otrcan i raspao, veličanstven i opčinjavajući.

Inner Landscapes

Pogledaj galerijuInner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes

Marina Danić

​''I thought someone could tell me how to paint a landscape, but I never found that person. I had to just settle down and try.​ ​They could tell you how they painted their landscape, but they could not​ tell me how to paint mine.​" Georgia O'Keeffe

Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text